×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ضرورت تمرکز شهرداری ها بر ایجاد درآمد پایدار

گیلان پیام/ علی فتح اللهی با حضور در شهرداری های سنگر و خشکبیجار و دیدار با اعضای جدید شورای شهر و سرپرست شهرداری این دو شهر، ضمن تبریک انتخاب شان از طرف مردم، اظهار داشت: شهرداری ها منابع درآمدی پایدار ندارند و بیشتر درآمد آنها از محل عوارض های قانونی ساخت و ساز و صدور پروانه است، بنابراین اعضای شورای شهر و شهرداران باید از همه ظرفیت های مغفول مانده قانونی برای کسب درآمد و ارتقای خدمات و عمران شهری بهره بگیرند.
وی افزود: شهرداری ها می توانند در هرمنطقه متناسب با مزیت هایی ‌که برای کارهای عمرانی، تولید و حوزه اقتصادی وجود دارد با جدیت کار کنند تا منبع درآمدی برای خود تعریف کنند.
علی فتح اللهی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق جهت انجام کارهای ماندگار در سطح شهر توسط شهردارها، افزود: هر برنامه توسعه ای باید متکی با اسناد و نقشه های مناسب باشد در غیر این صورت ساخت و سازها نامتناسب خواهد بود و علاوه بر ضرر و زیان بالا مشکلات دوچندان می شود.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه در نوشتن طرح ها باید افق بلند مدت را در نظر بگیریم‌، گفت؛ باید با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه شهری و درآمدزایی پایدار تلاش کرد.
وی به شرایط اقتصادی کشور بدلیل تحریم های دشمنان اشاره کرد و افزود: این شرایط سخت فرصتی است تا مدیران با تلاش جهادی بتوانند موقعیت های مناسبی را برای اقتصاد کشور رقم بزنند.
فرماندار رشت با اشاره به اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری گفت: واگذاری امور به مردم و انجام کارها بدست خود آنها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.
بازدید از پروژه ساماندهی بوستان ۱۵ خرداد شهر، المان های ورودی شهر و پارک بانوان از جمله پروژه ها شهر سنگر بود که فرماندار رشت از نزدیک به بررسی آن پرداخت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.