×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سهل انگاری قابل اغماض نیست / تاکید بر ایمنی کارگران / تلاش مسئولین ، دلگرمی شهروندان را به همراه خواهد داشت

گیلان پیام/جلسه ستاد بحران شهرداری رشت با محوریت رفع بحران آبگرفتگی معابر سطح شهر رشت با حضور معاونین، مدیران مناطق و رؤسای سازمان های شهرداری رشت برگزار گردید.
در این جلسه سرپرست شهرداری رشت، با تاکید بر لزوم آمادگی در برابر حوادث، غافلگیری در زمان وقوع بحران را بی معنا و غیر قابل توجیه خواند و اظهار داشت: به دلیل رسوب گذاری برخی از شبکه های فاضلاب شهر رشت در زمان بارش باران با پس زدگی آب مواجه هستیم. از این رو ارائه آموزشهای لازم به پاکبانان جهت حفاظت از ورودی شبکه هدایت آبهای سطحی قبل از شروع فصل بارندگی و رفع مشکل نقاط آبگیر از اهمیت بالایی برخوردار است.
علی بهارمست گرفتگی درب منهول های فاضلاب با زباله را یکی از علل آبگرفتگی در زمان بارش باران عنوان نمود و اذعان داشت: در برخی موارد ظرفیت شبکه آبهای سطحی مناسب بوده اما موانع سد راه درب منهول ها منجر به آبگرفتگی می شود. به همین دلیل مناطق شهرداری رشت می بایست نسبت به شناسایی منهول ها و رفع گرفتگی درب منهول های مسدود شده اقدام نمایند و در این رابطه، هر گونه کوتاهی سهل انگاری محسوب شده و قابل چشم پوشی نخواهد بود.
وی شناسایی درختان خطر آفرین، سر زنی و هرس درختان را از اقدامات ضروری عنوان نمود و بیان داشت: جهت پیشگیری از سقوط درختان و سرشاخه های آنها و جلوگیری از پیامدهای احتمالی، عملیات اجرایی هرس، ایمن سازی درختان خطر آفرین معابر شهری می بایست از هم اکنون و پیش از شروع بارندگی پائیز انجام شود.
علی بهارمست توجه به حفاظت و ایمنی کارگران در زمان بحران و بارندگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید لباس مناسب در اختیار کارگران قرار گیرد و مسئولین نیز جهت سرکشی و نظارت بر عملکرد اکیپ های عملیاتی از لباس فرم و متحدالشکل استفاده نمایند تا برای شهروندان قابل شناسایی بوده و حضور مسئولین در صحنه موجب دلگرمی شهروندان گردد.
سرپرست شهرداری رشت نوار حفاری عرضی را خط قرمز شهرداریها عنوان نمود و افزود: ترمیم نوار حفاری و لایروبی شبکه فاضلاب از اقداماتی است که می بایست تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ گردد.
وی با اشاره به لایروبی رودخانه ها خاطر نشان کرد: لایروبی رودخانه ها به منظور جلوگیری از آبگرفتگی و رفع سیلاب های احتمالی در فصول بارندگی لازم و تسهیل کننده است اما برطرف کننده مشکل نیست و آنچه که تاثیر گذار است، دبی پایین آب رودخانه ها می باشد.
تعمیر و آماده سازی ماشین آلات سبک و سنگین ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت، آمادگی و لزوم حضور به موقع اکیپ های امداد رسان به شهروندان در زمان بحران و ایمن سازی پایه های روشنایی در معابر و پارکها از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید سرپرست شهرداری رشت قرار گرفت.
در این جلسه معاونین و مدیران شهرداری رشت به بیان موانع و مشکلات موجود در حوزه مربوطه پرداختند و راهکارها و نقطه نظرات خود را جهت رفع معضلات ارائه نمودند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.