×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اهم برنامه های شهرداری با نگاه سرمایه گذاری اجرا می شود

گیلان پیام/در جلسه تسهیل فرآیند سرمایه گذاری پروژه گردشگری زمین واقع در خیابان پرستار، رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: شهر رشت در حوزه سرمایه گذاری از پتانسیل و ظرفیتهای خوبی از جمله وجود بناهای تاریخی، تالاب عینک رشت، بازار سنتی، رودخانه های گوهررود و زرجوب، کاروانسراهای قدیمی و غیره برخوردار است.
سید محمد احمدی با اشاره به نگاه ویژه شورای ششم به بحث سرمایه گذاری، اظهار کرد:با آغاز فعالیت شورای ششم بحث اجرای این پروژه و بررسی مراحل اجرای آن با جدیت پیگیری و شورای محترم با توجه به نگاه عمیقی که بر ضرورت بحث سرمایه گذاری در شهر داشتند، این اجازه به شهرداری داده شد تا با سرمایه گذاران این طرح وارد مذاکره شود.
وی افزود: ما در زمینه اجرا و اثرات این پروژه و چگونگی عملیات اجرایی آن نشست های متعددی داشته و بررسی های لازم را در این زمینه انجام داده ایم و با توجه به فضای خوب موجود می توانیم، امیدوار باشیم که این پروژه پروژه‌ای برد،برد است که هم شهرداری به منافع خود دست خواهد یافت و هم سرمایه گذار، سرمایه گذاری مطمئنی در این زمینه داشته باشد.
شهردار رشت با بیان اینکه برای اولین بار در گیلان شاهد اجرای پروژه ای بزرگ در بحث گردشگری خواهیم بود، تصریح کرد: این پروژه، پروژه‌ای بزرگ است که نمونه آن را شاید در استانهای همجوار هم نداشته و یا کم داشته باشیم. در نتیجه اشتیاق شهرداری برای اجرای این طرح بزرگ به گونه ای است که با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا موانع اداری آن را با نقش تسهیل گری و مشارکت با سرمایه گذار برطرف کرده و در ادامه مسیر در کنار سرمایه گذار ایفای نقش کنیم.
سید محمد احمدی در ادامه تولید ثروت را مهمترین نیاز شهرداریها عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکل در شهرداریها بحث جبران خدمات یعنی حقوق است که اکثر شهرداریها با این امر مواجه هستند در صورتی که برای این امر و سایر هزینه ها درآمد پایداری نداشته باشیم محکوم به شکست و روزمرگی خواهیم بود.
وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه شورای ششم منحصر به شخص نیست و روند امروز روند پایداری است که باعث شده تا برنامه های ما با نگاه سرمایه گذاری تدوین و اجرا شود.
محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه متاسفانه از داشته های رشت به خوبی در حوزه جذب سرمایه گذار استفاده نمی شود، افزود: در حال حاضر گردشگران از رشت برای توقف های کوتاه استفاده می کنند و بیشتر تمایل آنان به شهرهای اطراف رشت به واسطه دارا بودن جاذبه های گردشگری است.
وی با تاکید بر اینکه رشت در شرایط فعلی قطب کشاورزی و صنعتی محسوب نمی شود بیان کرد: سالهاست که رشت از شرایط ایده آل در حوزه کشاورزی فاصله گرفته است و در بخش صنعت نیز بسیاری از مراکز صنعتی این شهر تعطیل و یا نیمه تعطیل شده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه زیر ساخت های گردشگرپذیری در رشت وجود ندارد، گفت: بسیاری از مراکز اقامتی و گردشگرپذیری رشت متعلق به سالیان بسیار دور است و متاسفانه برخی از افراد و دستگاه ها با ایجاد موانع پیش روی شهرداری و سرمایه گذاران موجب عقب ماندگی های فراوان در حوزه گردشگری در این شهر شده اند.
کارگرنیا با بیان اینکه اعضای شورای ششم رشت با هم هماهنگ هستند، افزود: اعضای شورا حامی شهردار رشت هستند و همه در تلاشیم تا با رفع موانع و تسهیل بخشیدن به امور، شاهد اجرای پروژه های مهم و اولویت دار و حرکت شهر به سمت توسعه باشیم و یقینا راه نجات رشت نیز رفع مشکلات و موانع از پیش روی سرمایه گذاران و بهره مندی از ظرفیتهای آنان در اجرای پروژه های بزرگ است.
وی به عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه این عنوان مهم تاکنون به خوبی مورد بهره برداری قرار نگرفته است و می توانیم از این عنوان برای معرفی رشت در عرصه برند غذای حلال در جهان استفاده بهینه کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت، تصریح کرد: عملکرد شورای ششم رشت در موضوع انتخاب شهردار اقدامی هوشمندانه بود و با توجه به اینکه وی در دوران فعالیت شورای پنجم رشت نیز در این جایگاه مشغول فعالیت بود و از طرفی انتخاب گزینه غیر بومی و جدید نیز نیازمند طی فرآیند هایی بود، اعضای شورا به احمدی برای ادامه فعالیت در این جایگاه رای اعتماد دادند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.