×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماهیتی امر به معروفی دارد

گیلان پیام/در این جلسه مهندس اکبرزاده به بیان گزارشی از فعالیت های بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای استان ارائه نمود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به فرمان تاریخی افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: فعالیت پر از فراز و نشیبت این نهاد در چهار دهه از روستاها فرا تر رفته و هم اکنون در طرح های متفاوت در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمهیت به انجام وظیفه می پردازد.
وی به اهداف و اقدامات این نهاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماهیتی امر به معروف و نهی از منکری دارد و درحقیقت روحیه و ماهیتی جهادی وخودجوش را دراین عرصه دارامی باشد.
مهندس اکبرزاده در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم مذهبی، فرهنگی و ارزشی در کشور است که در دین مبین اسلام جایگاهی والا و ویژه دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ سازی شود، افزود: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است و وظیفه شرعی همه ما هست که در اجرای هر چه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم.
در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان گفت: حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) هویت و جایگاه اصلی را در بنیاد مسکن داراست. حجت الاسلام و المسلمین قربان پور با اشاره به فعال سازی شورای امر به معروف و نهی ار منکر بنیاد مسکن خواستار برگزاری جلسات هم افزایی شد.
سپس دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به حدیث از امام علی (ع) گفت: امر به معروف در همه حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کاربرد دارد و به جهت اثرگذاری بیشتر گروه های مطالبه گری تخصصی تشکیل شده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خاطر نشان کرد: مسلمان واقعی کسی است که به اصول دین اسلام معتقد باشد و بر طبق ایمان خود عمل نماید که در این صورت زیربنا و روبنای دین او محکم خواهد شد ولی عنصر تکمیل کننده ایمان امر به معروف و نهی از منکر است که در زندگی مسلمان حقیقی جایگاه ویژه ای دارد.
حجت الاسلام و المسلمین سرافراز نیز راهکارهای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را تبیین کرد و گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر خود باید عامل به فریضه باشد زیرا کردار و رفتار آمران و ناهیان همواره مورد قضاوت مردم و مخاطبان است.
ایشان ضمن تشریح حوزه های گوناگون اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در خصوص فعال سازی گروههای تذکر لسانی ادارات گفت هدف ما آن است که در سطح ادارات روحیه اجرای امر به معروف تقویت گردد و شرایط به کیفیتی باشد که در جامعه بویژه در سطح ادارات اگر مراجعه کننده یا کارمندی، منکری را مشاهده کرد بدون هیچ گونه عوارضی بتواند تذکرش را با ارائه مستندات بیان نماید.
وی ضمن قدرانی از تشکیل جلسه شورای امر به معروف در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواستار تشکیل گروه تذکر لسانی در اداره کل گردید و اعلام نمودند که ستاد امر به معروف آمادگی دارد اقدامات آموزشی لازم انجام دهد تا همه فعالیتهای عمومی و تخصصی شوراهای امر به معروف بر اساس عقل و منطق و ضوابط قانونی اجرا گردد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.