×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تا کنون تختهای مورد نیاز بیماران را تامین کرده ایم

گیلان پیام/دکتر انوش دهنادی مقدم-با اشاره به آخرین وضعیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در گیلان، گفت : گیلان نیز در پی شیوع موج پنجم کرونا در کشور با خیل عظیم مبتلایان به این ویروس ازجمله سوش دلتا مواجه شده است و هم ‌اکنون بالغ بر دو هزار بیمار در سطح بیمارستان‌های استان بستری و بیش از یک هزار و ۶۰۰ بیمار نیز تحت درمان سرپایی در بیمارستان ها هستند.
وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی جهت پذیرش بیماران مبتلا به کووید۱۹ مهیا شده، افزود: علاوه بر ظرفیت تخت‌های درمانی موجود، سالن اورژانس پشتیبان با ظرفیت ۱۲۰ تخت نیز به ناوگان درمان استان پیوسته اما همچنان میزان شیوع ابتلا مردم به این ویروس باقدرت سرایت و شدت بیماری بیشتر بالاست و به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی روزانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر به این ویروس جدیدآلوده می شوند و اگر این سهل انگاری عمومی و بی توجهی ها از سوی مردم ادامه یابد، اداره مبتلایان با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نهایی شدن تمامی ظرفیت های بستری بیمارستان ها، گفت: سرعت ابتلای بالای بیماری کرونا در پیک پنجم موجب شده تا ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌های استان تکمیل شود اما تاکنون هیچ بیماری با عدم پذیرش مواجه نشده است.
دکتر دهنادی مقدم با تاکید بر اینکه اگر پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشود، تختی برای پذیرش بیمار جدید باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: بخش درمان استان همچون تمام نقاط جهان و کشور با یک ظرفیت مشخص و نهایتا با ظرفیت فوق العاده قادر به ارایه خدمت به مردم است و اگر سیر ابتلا به بیماری همچنان تصاعدی باشد، بی‌شک با مشکل اساسی در پذیرش بیماران جدید مواجه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تاکنون با تلاش شبانه روزی توانسته ایم تخت های بستری را فراهم کنیم، گفت: تمام تمرکز ما علاوه بر همگرایی بخش بهداشت و درمان دانشگاه برای اداره مبتلایان به کووید-۱۹ ، افزایش تخت در بیمارستان ها و همچنین تمهید مقدمات برای راه اندازی تخت های اضطراری بیشتر است و پیشنهاد برپایی بیمارستان صحرایی را هم از چند روز قبل داده ایم.
معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اذعان به اینکه تلاش داریم برای بیماران دارای اندیکاسیون بستری تخت فراهم کنیم، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که ظرفیت تختهای ما سقف معینی دارد و تنها راه جلوگیری از مشکل متوقف کردن ماشین تولید بیماری است یعنی قطع زنجیره انتقال با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی و افزایش سهمیه واکسیناسیون استان گیلان صورت می گیرد .
وی همچنین افزود: بدون همیاری مردم و سایر ادارات و سازمانها به تنهایی قادر به کنترل این همه گیری نخواهیم بود و امروز همه باید احساس مسوولیت کنند و در صحنه پیکار با کرونا کادر درمان را تنها نگذارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.