×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
نقش ورزش در نشاط اجتماعی جامعه/ اولویت قراردادن ورزش در زندگی افراد


✍به قلم صدف نصیری
✍گیلان پیام/ باید توجه داشت که اهمیت ورزش منحصر به سنین خاصی نیست و در هر سنی به افراد توصیه می شود .خوشبختانه کمتر کسی وجود دارد که از فواید ورزش و نقش آن در سلامت روح و جسم خود مطلع نباشد. اما روزمرگی ها و دغدغه های شغلی باعث شده تا جملاتی از قبیل وقت نمیشه ، دلم می خواد اما امکانش نیست، میدونم اما مگه کار میزاره و… را بسیار بشنویم . بی شک آنچه مهم است اولویت داشتن ورزش در زندگی کنونی مردم می باشد .
رسانه ها می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ورزش و توسعه ورزش همگانی و اولویت ورزش در زندگی مردم داشته باشند و باید از این ظرفیت رسانه ای خود برای ورود ورزش به عنوان مهم ترین و موثرترین نقش در نشاط اجتماعی جامعه استفاده کنند.
ورزش می تواند باعث شادی و احساس رضایت از خود و افزایش اعتماد به نفس در فرد شود که با ایجاد حس عشق و خشنودی و لذت همراه باشد همچنین نقش مهمی در تندرستی و سلامت روانی انسان دارد . روان انسان مستقیما تحت تاثیر شرایط بدنی و جسمانی اوست و متقابلا جسم انسان تحت تاثیر فضای روانی و ذهنی اوست .
از منابع عمده شادی و نشاط، فعالیت های ورزشی محسوب می شوند که با شادکامی، عزت نفس، خلق و خوی مثبت، رضایت از زندگی و سلامت روانی همراه است .
در دنیای امروز ورزش می تواند ارتباط مثبت و مستقیمی با میزان افزایش انگیزه و امید ما به آینده داشته باشد و آنچه مهم است اولویت قراردادن ورزش در زندگی افراد جامعه می باشد
امید است با یاری خدا و همراهی مسئولان و حمایت افرادی که نقش بسزایی در این راه دارند بتوانیم در حد توان به این مهم پرداخته و انگیزه ای بیشتر برای ورزش و اولویت قرار دادن آن در زندگی آحاد جامعه فراهم نماییم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.