×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری تعداد ۲۷۰ نمایشگاه کتاب دانش آموزی در ۲۷۰ مدرسه استان گیلان و درسه دوره تحصیلی

آموزش و پرورشمعاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب دانش آموزی درشهرستان بندانزلی از قرارگرفتن بیش از ۲۵۰ عنوان و حدود ۱۳۵۰۰ جلد کتاب با تخفیف ۲۰درصد به معرض دید وخرید دانش آموزان وفرهنگیان علاقمند خبر داد .به گزارش گیلان پیام،معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان  گفت : این نمایشگاه از ۲۴ آبان همزمان با آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی شروع وباتوجه به نیاز مناطق ، تا دوماه قابل تمدید میباشد. البته مرحله دوم توزیع کتاب با تخفیف ۳۰ الی ۴۰درصد به ارزش  صد میلیون ریال دراختیار مدارس استان قرارمی گیرد. همچنین  امسال به مدارس فعال درعرصه برگزاری نمایشگاه کتاب ، کتابهایی برای تجهیزکتابخانه هایشان به صورت اهدایی ارسال خواهدشد.

ذکی پور عادت به مطالعه و تاثیر آن در کودکی و نوجوانی را پایدار دانست و عنوان کرد : آموخته های این دوران تاثیر عمیقی بر آینده زندگی فرد دارد.

وی افزود : آیین متعالی اسلام فراگیری علم و دانش را عاملی برای رشد ، پویایی و تعالی برشمرده است . با کتاب خوب است که انسان شناخته می شود ، رشد می کند و برای حرکت آماده می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل عنوان کرد : انتظار میرود مدارس بابرگزاری این نمایشگاهها ، بتوانند بااجرای برنامه های فرهنگی مانند: جشن کتاب ، مسابقات کتاب وکتابخوانی و… زمینه به روزرسانی کتابخانه های خودرافراهم سازند.

سیده حمیرا ذکی پور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی ، برنامه ریزی برای افزایش سرانه مطالعه مفید دانش آموزان و  تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتابهای مناسب ومرتبط با علاقه آنها دانست./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.