×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمایت از تغذیه با شیر مادر یک مسوولیت مشترک همگانی است


گیلان پیام/دکتر آبتین حیدرزاده همزمان با فرارسیدن هفته جهانی تغذیه با شیر مادر بر تامین سلامت نسل آینده با حمایت از تغذیه کودکان با شیر مادر تاکید کرد و گفت : شیر مادر یکی از اساسی ترین موارد تامین کننده سلامت کودکان است . حمایت از تغذیه با شیر مادر یک مسوولیت مشترک همگانی است و این امر به تضمین بقا، سلامتی و رفاه فرزندان و خانواده های آنها کمک می کند و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نقش کلیدی دارد.
وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر شرایط زندگی ، اظهار داشت : طی همه گیری کووید ۱۹ تغذیه کودک با شیر مادر تحت تأثیر مثبت و منفی آن قرار گرفته به طوری که این همه گیری مانع ارائه خدمات مادر و کودک و بهره مندی از آن شده است . به علت محدودیت های تردد در اکثر کشورها، والدین مجبور شده اند در خانه بمانند و به مراقبت و پرورش کودک خود بپردازند.
دکتر حیدرزاده تصریح کرد : از سوی دیگر به علت خطرات قابل درک انتقال کرونا، جدایی مادر و نوزاد اتفاق می افتد در حالی که توصیه سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) این است که مادر و نوزاد در کنار هم باشند زیرا نه تنها ، تغذیه با شیر مادر بی خطر است بلکه در بسیاری از موارد از مرگ و میر نوزادان نیز پیشگیری می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با تاکید بر ایجاد محیط دوستدار کودک (دوستدار تغذیه با شیر مادر) ، یادآور شد : اقدامات خاص مانند مرخصی زایمان با حقوق، حمایت از اشتغال و عدم تبعیض، حفاظت از سلامتی در محیط کار برای مادران باردار و شیرده، فراهم کردن تسهیلات لازم برای تغذیه با شیر مادر ( فراهم کردن فضای راحت تغذیه با شیر مادر)، ایجاد امکاناتی برای ذخیره کردن شیر دوشیده شده، ساعات کار انعطاف پذیر و مرخصی ساعتی باحقوق در محیط کار می تواند در حفظ و توسعه تغذیه کودکان با شیر مادر بسیار تاثیر گذار باشد.
لازم به ذکر است : ۱۰ تا ۱۶ مرداد ماه سال جاری به عنوان “هفته جهانی شیر مادر ” با شعار : ” حمایت از تغذیه با شیر مادر ؛ مسوولیت مشترک : نامگذاری شده است ” ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.