×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جلسه هماهنگی با بسیج کارمندان استان بمنظور اجرای رزمایش سراسری پایش مصرف برق

گیلان پیام/در این جلسه مهندس محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی مدیرعامل در امور شهرستانها و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم(ع) شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: همه فرماندهان و همکاران بسیجی که در امورها و ادارات تابعه حضور دارند می توانند نقش کلیدی داشته باشند و کمک شایانی به اجرای این مانور سراسری کنند.
وی افزود: صنعت برق یک صنعت مهم و زیرساختی بوده و نیاز به برق در جامعه بسیار ضروری و با زندگی مردم عجین شده است اما تلاشگران صنعت برق کشور این روز ها شرایط سختی را تحمل می کنند و باید همگی تلاش کنیم تا از این مقطع حساس عبور نماییم .
میری نرگسی گفت: در همین راستا شرکتهای توزیع برق می توانند از پتانسیل های موجود نهایت استفاده را بکنند و یکی از این پتانسیل های ارزشمند و توانمند بسیج می باشد زیرا بسیج بعنوان یکی از بازوان توانمند ادارات می توانند به صنعت برق کشور برای عبور از این مقطع حساس کمک کنند .
وی اظهار داشت: یکسری از عوامل و شرایط موجب شد که مشکلاتی در حوزه برق بوجود بیاید و ما وظیفه داریم با تمام توان و امکانات موجود در کاهش مشکلات مردم تلاش کنیم .
قائم مقام اجرایی مدیرعامل در امور شهرستانها تاکید کرد: باید به مشکلات موجود به عنوان یک فرصت نگاه کنیم و با تمام توان در صدد رفع نقص ها برآییم و اینگونه رزمایش ها می توانند با تقویت سازمان در حوزه پدافند غیرعامل و ارتقاء توانمندی های صنعت برق کمک بسیار خوبی به این صنعت داشته باشد.
در ادامه دکتر احمدی جنیدی نماینده بسیج شرکت توانیر گفت : امسال پیک بار مصرف کشور به ۶۸ هزار مگاوات رسید در حالی که حداکثر توان تولید کشور در حوزه برق ۵۵ هزارمگاوات بود و همین امر موجب یک ناترازی در تولید و مصرف برق شد.
وی تاکید کرد: امسال خشکسالی ، گرمای زود رس هوا ، کم شدن ظرفیت نیروگاههای برقابی کشور ، ورود رمز ارز های غیر مجاز و غیره باعث شد که صنعت برق کشور با یک چالش مهم و اساسی مواجه شود که یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با این چالش مدیریت مصرف انرژی برق است که نیازمند عظم ملی و همگانی می باشد .
احمدی جنیدی افزود: از سال گذشته با تشکیل جهاد همگرایی نیرو با کمک سپاه و بسیج و استفاده از ظرفیتهای موجود در زمینه های مختلف اقتصادی و کمک به مناطق محروم و کم برخوردار گام های خوبی برداشته شد و امسال نیز طی جلساتی که با سازمان بسیج برگزار شد در زمینه مدیریت مصرف ادارات اقدامات خوبی در کشور در حال انجام است در همین راستا تفاهم نامه ای بین وزیر نیرو و سپاه مستضعفین امضاء و مقرر شد در تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ یک مانور سراسری در مرکز پایش شرکت توانیر با حضور مسئولین برگزار و نتایج حاصل از آن در جهت رفع نقاط ضعف صنعت برق و تقویت نقاط قوت این صنعت مورد استفاده قرار گیرد تا انشاله بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه برق از این طریق مرتفع شود .
همچنین سرهنگ منزوی مسئول امور فرهنگی سازمان بسیج کارمندان استان نیز خاطرنشان کرد: اگر همه ما سبک زندگی اسلامی را الگوی خود قرار دهیم و از افراط و تفریط پرهیز نماییم زندگی شکل زیباتری پیدا خواهد کرد.
وی گفت: بسیج به عنوان موتور متحرک انقلاب در همه زمینه ها ثابت کرد که می توانند همواره در زمان بروز مشکلات مثمر ثمر باشد و هرجا که بسیج ورود کند حل مشکلات با کار جهادی و انقلابی به نحو بهتری انجام می شود.
سرهنگ منزوی تاکید کرد: بحث آموزش همگانی در زمینه فرهنگ سازی مدیریت مصرف با همکاری کارشناسان حوزه برق و بسیج انجام می شود و در نتیجه مشکلات حوزه برق کشور که بدلیل عوامل مختلفی بوجود آمده است با کار جهادی و روحیه بسیجی مرتفع شده و این مقطع حساس نیز انشاله پشت سر گذاشته خواهد شد .
شایان ذکر است دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز در این جلسه حضور داشت و مجموع فعالیت های انجام شده برای گذر موفق از پیک مصرف تابستان نیز توسط مدیران و کارشناسان این شرکت مورد ارائه قرار گرفت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.