×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سهم دولت در پرداخت حق بیمه سالجاری ۶۵۷۰۰ میلیارد تومان می باشد

گیلان پیام/جمیل حق پرست معاون برنامه ریزی ، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی در نشست مشترک کمیسیون ساخت و ساز تامین اجتماعی گیلان که با حضور مدیران بیمه ای ، درمان ، معاونین و کارشناسان تخصصی تشکیل گردید با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان چند وجهی و دارای ابعاد مختلف کاری است ، دامنه خدمات و تعهدات این مجموعه را علیرغم متنوع بودن ، منحصر به فرد دانست .
وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی یک تشکیلات ساده و فرعی نیست و همگان باید برای حمایت از آن نقش آفرینی نمایند اذعان داشت : اقدامات کم نظیری در سالهای اخیر برای رضایتمندی بیشتر مخاطبان در سازمان شکل گرفته است که از آن جمله میتوان به طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی کاغذی ، طرح ۳۰۷۰ در قالب توسعه خدمات غیرحضوری بصورت دیجیتالی و متناسب سازی حقوق مستمری بگیران ، اخذ بخشی از مطالبات از دولت و طرح حمایت مالی از بیمه شدگان و مستمری بگیران اشاره نمود .
معاون گیلانی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بدهی ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان ، اذعان داشت : دولت بعنوان بزرگترین کارفرما در سطح کشور بابت سهم حق بیمه خود باید ۶۵۷۰۰ میلیارد تومان تنها در سالجاری پرداخت نماید که تحقق این امر یکی از راههای برون رفت تامین اجتماعی از فشارهای مالی ناشی از افزایش هزینه هاست .
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ماهانه ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری توسط تامین اجتماعی در کل کشور پرداخت میگردد افزود : با احتساب هزینه های درمان ، مقرری بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت این رقم به ۲۳۰۰۰ میلیارد تومان در هر ماه میرسد که درصورت انجام بموقع تعهدات دولت دیگر نیازمند دریافت تسهیلات بانکی نخواهیم بود .
جمیل حق پرست با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از حیث منابع به هیچ وجه ورشکسته نیست و فقط بدلیل حجم بالای تعهدات ریالی با کمبود نقدینگی مواجه است اذعان داشت نگاه کارشناسانه و اصلاحات پارامتریک در قوانین اگر در مسیر درست اتفاق بیفتد ما حتی نیاز به تزریق منابع مالی هم نخواهیم داشت و به راحتی قادریم از زیر بار فشار هزینه های جدید رها شویم .
معاون سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این مجموعه است اذعان نمود : ما با تمام صندوقهای بیمه ای تفاوت داریم و بسیاری خدمات سازمان همچون مقرری بیمه بیکاری نیز منحصر به فرد است ضمن اینکه ماهیت عملکردی تامین اجتماعی حضور در زندگی مخاطبان در زمان بحران های معیشتی است .
وی همچنین ازاختصاص اعتبارلازم بمنظور تجهیز دیتاسنتر سازمان برای توسعه روزافزون خدمات دیجیتالی و غیرحضوری خبرداد .
در این نشست که با حضور مهندس بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت برگزار شد مباحث مختلفی در زمینه اخذ مجوزها و اعتبارات لازم بمنظور پروژه های درمانی و بیمه ای استان از سوی مدیران مطرح و نقد و بررسی گردید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.