×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
استاندارگیلان : شخص رئیس جمهور درخصوص اجرائی شدن مصوبات سفر به استانها بسیار مصمم هستند

استاندارنشست پیگیری مصوبات سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان گیلان به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.به گزارش گیلان پیام، دکتر محمدعلی نجفی به ارائه گزارش از مراحل اجرائی شدن مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان گیلان در بخش های  مختلف پرداختند  با بیان اینکه شخص رئیس جمهور درخصوص اجرائی شدن مصوبات سفر به استانها بسیار مصمم هستند افزود : رئیس جمهور در سفر به گیلان بر اجرای اکثر مصوبات تا پایان سال ۹۵ تأکید کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت درخصوص تخصیص اعتبارات اولویتش با سفرهای رهبر معظم انقلاب به استانها و سفرهای رئیس جمهور است خاطر نشان کرد : باتوجه به اینکه سفر کاروان دولت تدبیر و امید به گیلان در ابتدای سال جاری به عنوان اولین سفر شکل گرفته است فرصت جذب اعتبارات و بهره‌مندی از ظرفیت این بخش بهتر  فراهم است.

دکتر نجفی  مجموع مصوبات ابلاغی  برای پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را ۳ هزار و ۳۴۰میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : پرداخت تسهیلات برای توسعه شرکت های صنعتی ، طرح‌های کشاورزی، احداث، تکمیل و تجهیز ۱۴ هتل، مجموعه فرهنگی و ورزشی، و اعطای  سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان بخشی از مصوبات سفر می‌باشد.

استاندار گیلان ادامه داد : علاوه بر تصویب پرداخت تسهیلات همچنین در سفر دکتر روحانی سرمایه گذاری هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان  توسط شرکتهای دولتی ، نیمه دولتی و شرکتهای سرمایه گذاری در گیلان به تصویب رسید که مراحل مختلف آن در حال انجام است.

دکتر نجفی به ساخت پتروشیمی در لوشان با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت : این طرح بزرگ با مشارکت ۳ بانک معتبر کشور و شرکت غدیر پس از نهایی شدن مطالعات لازم عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین درخصوص پروژه‌های عمرانی در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور گفت : در این سفر برای ۲۹ پروژه عمرانی در هفت فصل و در قالب ۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است که در حال اجرائی شدن است.

دکتر نجفی به برخی از پروژه‌های عمرانی در حال اجرا از مصوبات سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود : تکمیل راه آهن و آزاد راه قزوین رشت، تکمیل بیمارستان های در حال احداث استان، احداث ۱۱ سد لاستیکی، احیای رودخانه‌های زردجوب و گوهررود و تکمیل کتابخانه و تالار مرکزی رشت بخشی از مصوبات در حوزه عمرانی می‌باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به انتظار شنیدن سوت قطار از سوی مردم گیلان اشاره کرد بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه راه آهن تأکید و خاطر نشان کرد : شرکت توسعه‌ی زیر ساخت راه‌های کشور درخصوص پرژه راه آهن و تکمیل آزاده راه قزوین- رشت باید پیگیری بیشتری داشته باشد .

استاندار گیلان درخصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های ساخت هتل و مجموعه گردشگری نیز  گفت : در این پروژه‌ها تلاش شود تا از سرمایه‌گذاران مجرب و با سابقه استفاده شود تا با حضور آنان در جذب تورهای گردشگری داخلی و خارجی گام موثری برداشته شود.

وی همچنین به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مجموعه‌ی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود : این فرصت‌ها باید توسط جهاد کشاورزی استان درخصوص اجرائی کردن طرح‌ها پیگیری شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه عمده مشکلات خشکسالی استان در ورود آب‌های سطحی به دریا است خاطر نشان کرد : مهار بخش زیادی از این آب‌های سطحی باید از طریق احداث سدهای لاستیکی تأمین شود.

وی از آب گیری یکی از  سد های لاستیکی مصوب سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد و افزود : بهره برداری از این طرح  فرصت خوبی است تا تحقق اهداف این سدها مشخص شود و در صورت نتیجه گیری علاوه بر ۱۱ سد مذکور باید در اجرائی کردن سدهای مطالعه شده دیگر نیز اقدام شود./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.