×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
توزیع ١١ دستگاه همودیالیز با اعتبار بالغ‌بر سه میلیارد تومان در بین پنج بیمارستان استان

گیلان پیام/ دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه توزیع ١١ دستگاه همودیالیز با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی دستگاه همودیالیز یکی از اساسی‌ترین نیاز در مراکز درمانی گیلان بوده، اظهار کرد: طی دو سال اخیر تمام تمرکز خود را در جهت توسعه فضای فیزیکی و تجهیزاتی به کار گرفته‌ایم که نمونه‌ای از آن‌ها، راه‌اندازی بیش از ١٠ دستگاه CT اسکن، ١٧ دستگاه اکسیژن ساز و یا استقرار دستگاه‌های همودیالیز بوده است.
وی با بیان اینکه استقرار و توسعه تجهیزات تشخیصی و درمانی باید به‌عنوان یک اصل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال شود، افزود: در کنار مسن بودن فضای فیزیکی در بخش بهداشت و درمان، بخش اعظمی از ناوگان تجهیزات بهداشتی و درمانی نیز در استان فرسوده و مستهلک بوده و مستلزم بهسازی و نوسازی هستند.
دکتر سالاری با بیان اینکه مجموعاً ٨۴ دستگاه دیالیز در کشور توزیع‌شده، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر توانستیم ١١ دستگاه همودیالیز را برای ارائه خدمات درمانی مطلوب و باکیفیت به مردم در استان جذب و بر اساس تعداد مراجعین و تعداد دستگاه‌های مستعمل دیالیز موجود، توزیع کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: دستگاه های دیالیز به مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، مرکز آموزش درمانی هفده شهریور، بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا، بیمارستان شهید بهشتی آستارا و همچنین به بیمارستان نیکوکار املش بر اساس تعداد مراجعین و تعداد دستگاه های موجود اختصاص‌یافته است.
گیلان ٢۵٠ دستگاه همودیالیز فعال دارد و با افزایش ۱۱ دستگاه به مجموعه دستگاه‌های دیالیز استان ظرفیت ارائه خدمات به ۱۰۰۰ نفر از بیماران در ماه افزایش خواهد یافت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.