×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
روند صعودی بستری ها در گیلان تا دو هفته آینده/ کارایی واکسن ایرانی در مقابل سویه های فعال کرونا

گیلان پیام/وی از بستری شدن روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۸۲۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: پیش بینی می شود حداقل تا دو هفته آینده روند صعودی بستری بیماران ادامه داشته باشد و احتمالا تعداد کل بستری های استان به بیش از ۱۵۰۰ بیمار خواهد رسید که نوعی رکورد بعد از اسفند ۹۸ محسوب می شود.
حیدرزاده، عامل اصلی افزایش بیماری را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص مسافرت ها، رستوران ها، تالارها و دورهمی ها مصوب شده و گفت: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت می شد، بیماری در جامعه کاهش پیدا می کرد./انتهای پیام

وی از افراد خواست در صورت دریافت پیامک برای تزریق واکسن هرچه سریع تر به مراکز تعیین شده مراجعه کنند و یادآور شد: مردم نسبت به واکسن ایرانی اطمینان داشته باشند، زیرا این واکسن نه تنها مشکلی نداشته، بلکه تزریق کنندکان آن بسیار راضی هستند و سایر افراد خانواده را به استفاده از آن ترغیب کردند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه واکسن ایرانی کرونا علاوه بر عوارض جانبی کم در مقابل سویه های فعال ویروس کرونا کارایی دارد، اضافه کرد: خوشبختانه کمبود واکسن نداریم و بیش از نیاز در اختیار ماست.

حیدرزاده، همچنین خواستار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، دوری از دورهمی و عدم حضور در اجتماعات شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.