×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
واکسیناسیون بیش از ۱۲ درصد جمعیت گیلان

گیلان پیام/ دکتر آبتین حیدرزاده-معاون بهداشتی دانشگاه، در جلسه ی انجمن علمی پزشکی اجتماعی ایران که به صورت پخش مستقیم انجام شد، حضور یافت و درباره ی روند شیوع کرونا در استان گیلان گزارش ارائه کرد.
وی با بررسی روند شیوع کرونا از اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در استان و اقداماتی که برای کنترل موج اول اپیدمی انجام شد، گفت: در حال حاضر اوج گیری موج چهارم اپیدمی در استان را شاهد هستیم به طوری که انتظار داریم این‌ موج تا دو هفته ی آینده همچنان در استان فعال باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه افزود: اگرچه شاهد روند افزایشی موارد سرپایی و بستری در سطح استان هستیم اما به این شاخص در گیلان رسیده ایم که به دنبال افزایش دورهمی ها، تجمع ها و مسافرت ها، افزایش بستری ها در بیمارستان های استان رخ می دهد.
دکتر حیدرزاده با اشاره به اقداماتی که برای کنترل وضعیت برای مقابله با شیوع هر چه ببشتر کرونا انجام شده خاطرنشان کرد: حضور میدانی در شورای تامین شهرستان ها و بیان مشکلات شبکه های بهداشت و درمان، راه اندازی سامانه سندرومیک ۲ و امکان تست pcr در ۲۰۰ مرکز از جمله اقداماتی است که برای کنترل هر چه بهتر و بیشتر ویروس در استان انجام داده ایم.
وی جلب اعتماد مردم برای نتیجه بخشی اقدامات حوزه ی بهداشت و درمان را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: با افزایش تعداد مراکز pcr و سرعت بخشی به اعلام نتایج تست به مردم، در تلاشیم اعتماد جامعه جلب شود تا بتوانیم اقدامات موثرتری در محدود کردن ویروس داشته باشیم.
دکتر حیدرزاده به اجرای واکسیناسیون در سطح استان هم اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۳۵۳ هزار دُز واکسن به مردم استان تزریق شده که ۱۲/۵ درصد جمعیت گیلان را شامل می شود.
به گفته ی معاون بهداشتی دانشگاه، روزانه ۱۵ هزار دُز واکسن در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز بهداشت روستایی و سیار انجام‌‌می شود که در صورت اختصاص بیشتر واکسن به استان، این رقم تا ۲۰ هزار دُز روزانه خواهد رسید.
وی با اذعان بر کاستی های نظام سلامت در استان، کامل نبودن همه ی اجزای تیم سلامت، بهره نبردن کامل از ظرفیت شبکه های بهداشت به ویژه در ارائه آموزش های لازم از سوی بهورزان و سفیران سلامت و کامل نبودن همراهی دستگاه های حاکمیتی در تعطیلی مشاغل پرخطر در شهرهای با وضعیت قرمز را از جمله این نقایص برشمرد.
دکتر حیدرزاده در پایان تاکید کرد: برای کنترل اپیدمی در استان باید همکاری جدی بخش حاکمیتی در کنار دست اندرکاران حوزه ی بهداشت و درمان وجود داشته باشد و اقداماتی‌ مانند ممانعت از ورود مسافران و تعطیلی مشاغل پرخطر اجرایی شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.