×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رشد ٣٠٠ درصد پرداختی مستمری‌بگیران از سال ۱۳۹۷ تاکنون

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های بهزیستی گیلان با بیان اینکه این مجموعه، مولود انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: اعتلای زندگی، خانواده و اجتماع انسانی آحاد مردم از جمله مهمترین اهداف انقلاب اسلامی بوده و در این راستا، بهزیستی، نهادی تاثیرگذار در تحقق این آرمان‌هاست.
وی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی‌ها، مراکز بهزیستی گیلان، همگرایی و همکاری خوبی در انجام فعالیت‌ها داده اند، ادامه داد: به سبب نظارت مستمر به خصوص در خانه‌های سالمندان، آسیب‌های کرونا به ویژه در بخش فوتی‌ها، حداقلی بوده و در جایگاه سوم کشوری قرار داریم.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در استان به خوبی فراهم است، افزود: باتوجه به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛ اقدامات حمایتی همچون رشد ۳۰۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی از سال ۹۷ تا زمان حاضر در این راستاست.
وی توجه به استفاده از نگاه علمی و کارشناسی جهت بهبود فعالیت‌های اجتماعی و تقویت اورژانس اجتماعی در گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به کانون خانواده و پیشگیری از طلاق رویکرد مهمی بوده که امروز، مراکز مشاوره روانشناختی در نقاط مختلف استان ایجاد شده است.
استاندار گیلان با اشاره به آموزش معتادان بهبود یافته در مراکز بهزیستی گفت: این افراد نه تنها قادر به فعالیت در حرفه خود هستند بلکه در پاره ای از موارد، حرفه‌ مربوطه را نیز آموزش می‌دهند که نکته بسیار حائز اهمیتی است.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش مراکز اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علاوه بر حمایت از مددجویان بهزیستی، اقدامات حمایتی دیگر همچون تأمین مسکن مددجویان را نیز در دستور کار دارند.
دکتر زارع با اشاره به قانون جذب و استخدام سه درصدی معلولان گفت: تعداد داوطلبان و متقاضیان معلول برای جذب در گیلان، کمتر از ظرفیت است و بایستی اطلاع رسانی‌ها در این خصوص تقویت شود‌.
برنامه‌های هفته بهزیستی امسال، با شعار گام دوم؛ هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده برگزار می‌شود.
امروز و در آخرین روز هفته بهزیستی؛ مرکز روزانه حرفه ای با اشتغال زایی برای هفت نفر و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده در آستانه اشرفیه، ۳۰ طرح اشتغال زایی با ایجاد اشتغال برای ۳۵ نفر در سیاهکل، اورژانس اجتماعی با میزان اشتغال برای هشت نفر و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده در خمام و یک مرکز مشاوره روان شناختی با ایجاد اشتغال برای پنج نفر در رشت به صورت همزمان افتتاح شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.