×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دلتا ویروس در حال گسترش /۵ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز است

گیلان پیام/ کشور در حالی در پیک کرونای پنجم به سر برده و هر روز برده و هر روز بر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس دلتا در کشور افزوده و برخی از استان‌های کشور مثل سیستان و بلوچستان شرایط بسیار سختی را می‌گذراندند.
در حالی به آخرین روزهای اولین ماه تابستان نزدیک می‌شویم که این هفته به لحاظ کنترل کرونا بسیار حیاتی و مهم است زیرا در دو هفته پیشرو دو عید غدیر و قربان وجود بوده و با توجه به تعطیلی احتمال افزایش مسافرت در کشور وجود دارد.
به گفته کارشناسان هفته آتی یکی از حساس‌ترین هفته‌های پیشرو است زیرا کشور در بحرانی روزهای خود به سر برده و در شرایطی که افسار ویروس منحوس از دست مسؤولان ستاد ملی مقابله با کرونا رهاشده با چند روز تعطیلی مواجه هستیم که می‌تواند کشور را با بحران جدی رو به رو کند.
بنا بر اعلام نظر اغلب کارشناسان حوزه بهداشت و درمان با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین تعطیلی‌های هفته آتی، خانواده‌ها امکان برنامه‌ریزی برای مسافرت را دارند که این امر می‌تواند به پاشنه آشیل مدیریت پیک پنجم کرونا در کشور تبدیل شود.
در حالی کشور وارد پیک پنجم شده که هر روز بر تعداد شهرهای قرمز و نارنجی افزوده و اکنون هیچ شهر با وضعیت آبی در کشور وجود ندارد، لذا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را نداشته باشند جای تردید نیست که از نظر رنگ‌بندی کرونایی باید منتظر ایرانی یکپارچه قرمز باشیم.
بررسی آمارهای روزانه اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت حاکی از آن است که هر روز نمودار شیوع ابتلا به دلتا ویروس کرونا به شکل موج بوده که این امر نشان‌دهنده خطرناک بودن و همچنین قدرت سرایت کرونا در کشور است.
گیلان هم همواره در تمامی پیک‌های کرونا یکی از استان‌های درگیر بوده و اکنون پنج شهرستان آستارا، رودسر، رشت، رودبار و بندر انزلی در وضعیت قرمز، شهرستان‌های تالش، ماسال، صومعه‌سرا، فومن، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های املش، لنگرود، شفت و رضوانشهر در وضعیت زرد به سر می‌برد که در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر تعداد شهرهای قرمز در گیلان افزوده می‌شود.
آن‌طور که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار جدید شناسایی و اکنون بر تعداد بیماران بستری به ۵۳۳ نفر رسیده است که جای بسیار نگرانی دارد زیرا هم اکنون ۷۸ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقب‌های ویژه بستری هستند.
آبتین حیدر زاده می‌گوید دلتا ویروس کرونا در گیلان در حال گسترش است که این مهم می‌تواند یک زنگ هشدار برای گیلان باشد لذا این مقام مسؤول بهداشتی از مردم درخواست دارد با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی از شیوع بیشتر این بیمار کشنده جلوگیری کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.