×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
با عقد قرارداد دانشگاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا و دانشکده پزشکی خواهیم بود

گیلان پیام/ دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه آیین تبادل قرارداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه با تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کمک‌های فراوانی در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان طی دو سال اخیر داشته است.
رئیس دانشگاه با اشاره به قدمت بالای صدسال بیمارستان پورسینا گفت: فرسودگی زیر ساختی و پراکندگی بیمارستانهای استان ، جوابگوی نیاز مردم شهرستان رشت و همچنین بیمارانی که از شهرستانهای دیگر به این بیمارستان مراجعه می کنند، نیست.
وی افزود: نکته مهم دیگر این است که این استان در دوهفته تعطیلات نوروزی امسال، پذیرای بیش از پنج میلیون مسافر بود و در حال حاضر نیز ممکن است حدود یک میلیون مسافر در استان باشند که در صورت نیاز به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه می کنند.
دکتر سالاری با بیان اینکه علاوه بر بیمارستان پورسینا، بیمارستان های رازی، حشمت، شفا و سایر بیمارستانهای استان از قدمت بالایی برخوردارند که نمی توانند جوابگوی مراجعات بیماران باشند، اظهار داشت:بهمین دلیل در یکسال اخیر ، با پیگیری هایی که در سطح استان و وزارت بهداشت و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و سازمان برنامه و بودجه داشتیم با بیش از ۹۵ مکاتبه و برگزاری بیش از ۱۵ جلسه در سطح کلان، خوشبختانه توانستیم برای بیمارستان جایگزین پورسینا حدود ۵۳۰ میلیارد تومان قرارداد داشته باشیم.
وی با اشاره به پراکندگی، فرسودگی و استیجاری بودن دانشکده های این دانشگاه گفت: دانشکده پزشکی در جاده تهران قرار دلرد ، دانشکده بهداشت هم استیجاری و دانشکده پرستاری و مامایی رشت نیز قدمت ۴۰ ساله دارد و اعضای هیات علمی و دانشجویان مجبورند بین این دانشکده ها تردد داشته باشند. بنابراین تصمیم گرفتیم با عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای ساخت دانشکده پزشکی سایت لاکان که اسکلت آن حدود ۲۵ سال رها شده بود، با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان شاهد آغاز عملیات اجرایی در آبنده نزدیک باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.