×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
هشت سال از وداع ناباورانه مهندس میر افشین نیاکوئی گذشت

گیلان پیام ،همزمان با هشتمین سالگرد عروج مهندس میرافشین نیاکوئی کارآفرین و موسس شرکت سوله سرا،خانواده آن مرحوم طی پیامی از عدم برگزاری مراسم به دلیل شرایط کرونایی خبر داده و اعلام کردند که هزینه های مراسم صرف امور خیریه می گردد  مرحوم مهندس نیاکوئی متولد ۱۳۴۸ دوره دبیرستان خود را در دبیرستان شهید بهشتی گذراند. وی از فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران دانشگاه پلی تکنیک با رتبه ۱۷۹ و از دانشجویان نمونه اساتید برجسته دانشگاه های تهران همچون طاحونی و لیل آبادی بود.وی در زمینه طراحی سازه برنامه هایی را نوشت ،که بخش هایی از آن در کتاب طراحی سازه های بتن مسلح ( ۲ ) مهندس طاحونی نیز یاد شده است که در دانشگاههای سراسر کشور نیز تدریس می گردد.

وی اولین ساختمان بلند مرتبه رشت توسط شرکت طرح و سامان به نام ساختمان پزشکان بوسار واقع در پل بوسار و دومین ساختمان مسکونی آقای رستگار در بلوارسمیه گلسار را طراحی نمود. به دنبال تاییدیه نظام مهندسی به ساختمان های مذکور، ساخت آپارتمان های بلند مرتبه در استان گیلان رایج گردید.

شادروان نیاکوئی، در سال ۸۴ شرکت سوله سرا را راه اندازی کرد. از نمونه های برجسته ساخته شده این شرکت می توان به کارخانجات مطهر گیلان ، کارخانجات آب معدنی داماش گیلان ، مجتمع شمش انزلی ، آهن و فولاد لوشان ، ساخت پل بزرگ رودبار و بسیاری از سوله های کوچک و بزرگ دیگر نیز اشاره کرد .

مرحوم نیاکوئی در ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۲روز جمعه سوم رمضان ۱۳۹۲ در سن ۴۳ سالگی و در کمال ناباوری به دیار باقی شتافت.ایشان در تمامی عمر گرانقدر خویش، با صداقتی وصف ناپذیر و منش بزرگوارانه، همواره با تلاشی مجدانه نقشی بی بدیل در ارائه خدمات به جامعه مهندسی و مردم شریف گیلان داشت.ضمن تسلیت مجدد به خانواده محترم ایشان، برای آن مرحوم غفران الهی را آرزومندیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.