×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سطح رعایت الزامات بهداشتی در گیلان افزایش یابد / لزوم نظارت دقیق بر توجه به محدودیت‌های کرونایی

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) ، افزوده شدن شمار شهرستان های دارای وضعیت خیلی پرخطر (قرمز) و پرخطر (نارنجی) را هشداری جدی برای همگان عنوان و اظهار کرد: مقررات و دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی پیش بینی شده برای شهرهای زرد، نارنجی و قرمز که از عوامل تأثیرگذار بازدارنده در جهت پیشگیری شیوع ویروس کروناست؛ باید به طور کامل رعایت و بر حسن انجام این مهم، نظارت شود.
وی با بیان اینکه شیوع گونه جدیدی از ویروس در کشورمان و همچنین افزایش مبتلایان در استان، اهمیت ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی را دوچندان می کند، ادامه داد: لازمست استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، پرهیز از شکل گیری دورهمی ها و اجتماعات انسانی، خودداری از ترددهای غیرضروری و مراعات همه پروتکل های توصیه شده مورد توجه باشد.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان با اشاره به اینکه در رعایت الزامات بهداشتی، گیلان پایین تر از میانگین ۶۶ درصد کشور است و این مسئله نگرانی‌هایی در ارتباط با مهار بیماری ایجاد می کند، افزود: به واسطه غنای فرهنگی مردم گیلان، انتظار می‌رود تا میزان مراعات در این استان در رده‌های بالای سطح کشور باشد.
وی با قدردانی از همراهی همیشگی اصناف و بازاریان، گفت: به یقین رعایت محدودیت‌های کرونایی توسط اصناف در بازه های زمانی کوتاه و بلند مدت، منجر به کاهش سطح همه گیری بیماری می‌شود.
وی با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی مشاغل در منطقه آزاد انزلی نیز همچون دیگر مناطق اعمال می‌شود، یادآور شد: دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی با قاطعیتی بیشتر، بر اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، صاحبان مشاغل و اصناف نظارت کنند تا به فرآیند مقابله با همه گیری ویروس کمک شود.
دکتر زارع با اشاره به اینکه مواردی از ابتلا به ویروس دلتا در گیلان پس از انجام آزمایشات اثبات شده، گفت: باتوجه سرعت انتقال این ویروس، باید میزان مراقبت‌ها فزونی یابد.
وی همچنین بر ضرورت نظارت جدی بر اماکنی همچون رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، تالارهای پذیرایی، سینماها، پاساژها و استخرهای سرپوشیده که زمینه انتقال ویروس در آنها بیشتر است، تأکید و تصریح کرد: اگرچه وضعیت فعالیت این مشاغل در مناطق مختلف، متفاوت است اما بایستی نظارتی مستمر توسط بازرسان و کارشناسان شبکه بهداشت صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه در اداره‌ها و نهادها علاوه بر استفاده ماسک از سوی کارکنان، مراجعه‌کنندگان نیز باید این موضوع را رعایت کنند، تصریح کرد: صداوسیما و کمیته فضای مجازی در کنار تولید محتوای رسانه‌ای درخصوص مراعات توصیه ها، هشدارهای کافی درباره سویه جدید بیماری و خطرات عادی انگاری؛ فعالیت‌های اقناعی رسانه ای انجام دهند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در روزهای آتی دوزهای بیشتری از واکسن به استان وارد می‌شود، بر لزوم همکاری همه دستگاه ها برای انجام واکسیناسیون عمومی و ضرورت جلوگیری از شکل‌گیری اجتماعات انسانی تأکید کرد و گفت: باید اطلاع‌رسانی کافی و صحیح از زمان‌بندی دقیق واجدان شرایط تزریق واکسن صورت گیرد.
وی همچنین تمامی نهادها و فرمانداری ها را به در اختیار گذاشتن مکان‌های مناسب و تجهیزات مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون و تأمین برق مراکز انجام این فرآیند در ساعت های تعیین شده، ملزم کرد.
در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد مدیریت کرونای گیلان گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.