×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
لجستیک مزیت استراتژیک و رقابتی منطقه آزاد انزلی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است

گیلان پیام/مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی تحول اقتصادی، حمل و نقل است،اظهار داشت: یکی از شاخص‌هایی که کشورها براساس آن مورد ارزیابی قرار می گیرند، تکمیل زیرساخت ها و فرایندهای لجستیکی و حمل و نقلی در زمینه حمل و نقل هوایی،دریایی جاده‌ای و ریلی است.
وی ارائه خدمات بهینه تر در زمینه حمل و نقل را از مهمترین اولویت های در دستور کار سازمان متبوع خود عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود که با همکاری میان دستگاهی، چالش های حمل و نقل کالا برای فعالین اقتصادی به حداقل ممکن کاهش یابد و در این مسیر سازمان منطقه آزاد انزلی نهایت همکاری را با اداره کل حمل و نقل جاده ای جهت ایجاد و استمرار شرایط مطلوب انجام خواهد داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه لجستیک مزیت استراتژیک و رقابتی منطقه آزاد انزلی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است افزود: با عنایت به موقعیت این منطقه و استان گیلان که در مرکز ثقل کریدورهای بین المللی عبوری از کشورمان قرار دارد،هدف همکاری میان دستگاه های مرتبط با حوزه ترانزیت و لجستیک باید حول محور افزایش حجم کالای ترانزیتی از مسیر منطقه و استان متمرکز گردد تا زمینه افزایش درآمدهای ارزی و اشتغالزایی بیشتر نیز فرآهم شود.
معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی نیز از روند رو به رشد تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین از طریق صدور بارنامه آنلاین خبر داد و با بیان اینکه این خدمت موجبات تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به فعالان بندری و تجار منطقه شده،اضافه کرد: توسعه حمل و نقل و بهبود زیرساختهای لجستیکی، از راهبردهای اصلی مناطق آزاد است.
دبیر شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی با اشاره به تشکیل شورای لجستیک در این منطقه که زمینه توسعه خدمات لجستیکی و حمل و نقلی را پدید می آورد تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین در شاهراه ترانزیتی کشور و اهمیت فعالسازی کریدورهای بین‌المللی شمال _جنوب، توسعه خدمات حمل و نقل به عنوان بازوی راهبردی تولید و توسعه پایدار در کشور باید با میزان اهمین بالا دستور کار ملی قرار گیرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به دلیل دارا بودن ظرفیت های حمل و نقلی متنوع؛ انزلی از اهمیت بسیاری برای این اداره کل برخوردار است،افزود: با تشکیل منطقه آزاد انزلی ظرفیت های حمل و نقلی گیلان بیش از پیش افزایش یافته است.
وی با اشاره به وجود ۶۳ شرکت حمل و نقل کالا در بندر انزلی ادامه داد:استقرار شرکت های حمل و نقل در این منطقه موجبات تسهیل و تسریع در حمل و نقل و انتقال مالای تجار به مقصد را با ایمنی بیشتر فراهم آورده و در نهایت رضایت صاحبان کالا را به دنبال خواهد داشت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.