×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نشست هم اندیشی مدیران عامل و معاونین شرکت توزیع برق گیلان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

گیلان پیام/ در این جلسه دکتر محمداسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد : صنعت برق کشور طی تابستان سالجاری سخت ترین شرایط را طی سالیان اخیر تجربه می کند و نیاز به همکاری همه مشترکین در بخش ها و تعرفه های مختلف داریم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم شریف استان در تامین برق مطمئن و پایدار باشیم.
وی اضافه کرد: تراز تولید و مصرف برق درکل کشور منفی است و مصرف برق از ظرفیت تولید برق بیشتر می باشد و آمارها حاکی از این است که تنها در استان گیلان مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته قریب به ۲۰ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: کاهش ذخیره آب پشت سدها و کمبود تولید در نیروگاههای برقابی ، گرمای زودهنگام ، استخراج رمزارزهای غیر مجاز بعنوان دلایل اصلی افزایش مصرف برق در کل کشور هستند.
وی اظهار داشت: برنامه های مختلفی در کل صنعت برق کشور برای گذر از پیک بار تابستان تدوین شده است که از جمله آنها می توان به پایش مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی و قطع برق ادارات پرمصرف، تفاهم نامه همکاری با مشترکین صنعتی، تجاری و کشاورزی و… ، تعیین جداول خاموشی احتمالی مشترکین و…. اشاره کرد.
هنرمند تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های مدیریت مصرف مربوط به همکاری صنایع برای کاهش مصرف در ساعات پیک در هر استان می باشد و در گیلان نیز در ادوار گذشته تفاهم نامه هایی با صنایع و سایر مشترکین مصارف سنگین استان منعقد و مشوق هایی نیز در این زمینه تعیین شده است .
مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: از ابتدای سالجاری ۲۷۵۵ تفاهم نامه با صنایع استان منعقد شده است و درصورت جلب همکاری مدنظر، پاداش همکاری در قالب تخفیف های بهای برق مصرفی به مشترکین مذکور اختصاص خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته نیز ۵۶۲۴ تفاهم نامه با مشترکین منعقد شد که از این تعداد ۲۲۲۵ مشترک با توزیع برق گیلان همکاری کردند و بیش از ۵ میلیارد تومان پاداش همکاری مدیریت بار مصرف به این مشترکین در قالب تخفیف بهای برق مصرفی اختصاص یافت که مجموعا شاهد کاهش ۱۰۵ مگاوات مصرف برق در استان از این طریق بودیم .
همچنین در این جلسه مهندس دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از آمادگی این سازمان برای همکاری در مدیریت اضطراری بار تابستان خبر داد و برخی انتظارات سازمان مطبوعه خود برای تعامل هرچه بهتر در این طرح را ارائه کرد.
گفتنی است مهندس علی اکبر جوهری سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ بهمراه مهندس سیدحسن احساندوست مدیرامور دیسپاچینگ و فوریتهای برق از شرکت توزیع برق استان بهمراه معاونین و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه حضور داشتند و هریک به بحث و گفتگو در خصوص سابقه اجرا و انعقاد تفاهم نامه ها و همچنین برنامه های آینده برای همکاری مناسب و نتیجتاً گذر از تابستان با کمترین مشکل برای مردم و صنایع پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.