×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تامین امنیت شغلی کارگران پاکبان یکی از برنامه های اصلی من در شورای شهر رشت است

گیلان پیام/کاندیدای شمشین دوره انتخابات شورای شهر رشت در ابتدای صحبت های خود اجرای توسعه و عمران شهری در بخش های ساماندهی پسماند ، ترافیک ، شهر هوشمند، قطار شهری ، ساخت و سازهای غیرقانونی ، توسعه معابر عمومی و رینگ های کمربندی را از مهم ترین معضلات شهر بیان کرد و گفت:ساماندهی همه این امور مستلزم بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه ها ،همدلی، تعامل و خرد جمعی است.
وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها افزود: در صورت پیروزی و حضور در پارلمان شورا ۱۲ کنفرانس خبری رابا اصحاب رسانه برگزار خواهم کرد و انتظار دارم خبرنگاران در این زمینه مطالبه گر باشند.
خاکسار، با انتقاد از اینکه هیچ شورایی تاکنون در شهر رشت برنامه مدونی برای اداره مدیریت شهری ارائه نداده است، افزود:شهردار رشت باید بومی باشد و قبل عزل و نصب ها در مجموعه مدیریت شهری بانک اطلاعاتی را در شهرداری ثبت کند.
خاکسار با تاکید بر آموزش و ارتقاء سطح پرسنل شهرداری رشت گفت:این مساله باعث افزایش حقوق پرسنل و بالا رفتن کیفیت خدمات به مردم می شود.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ساخت و سازهای بی رویه و غیراصولی در زمین های نسقی حاشیه ی شهر به تهدیدی برای مدیریت شهری تبدیل شده است، افزود: متاسفانه شورای شهر موارد اخذ قانونی سند برای زمین های نسق را نتوانسته ،برای مقامات قضایی تشریح کنند،بنابراین با قوانین تسهیل کننده و تغییر وضعیت زمینهای نسقی باید این مشکلات مرتفع شود.
وی گفت: به دلیل عدم دادن پروانه به زمین های نسقی، بیش از ۱۰ هزار ساختمان در شهر رشت ساخته شده .که حکم تخریب دریافت کردند.
وی افزود:می توان با هماهنگی های لازم حکم های تخریبی را تبدیل به جریمه کرد،چرا که حدودا ۷۰ هزار خانواده در آن ساکن هستند و سازندگان قبلی عین مال را به آن ها فروختند و الان این شهرواندن عزیز با نبود آب، برق و گاز مواجه هستند.
خاکسار تاکید کرد:پرسنل مناطق شهرداری باید تمام قد وبا احترام با سازندگان مسکن برخورد نمایند و به بعضی از سازندگانی که در طول سال بیش از ۵ الی ۱۰ ساختمان می سازند و پروانه دریافت میکنند،باید کارت VIPصادر کنند تا کارشناس های مربوطه خارج از نوبت نسبت به رفع مشکلات آن ها اقدام نمایند.
خاکسار با اشاره به فقدان منابع درآمدی پایدار برای شهرداری رشت، تصریح کرد: مشارکت و تسریع بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی از برنامه های مهم در شهرداری رشت است و تامین منابع مالی به منظور اجرای پروژه های عمرانی باید ادر اولویت برنامه ها با استفاده از بخش خصوصی قرار بگیرد .
محمد رضا خاکسار، با بیان اینکه شرایط حضور سرمایه گذاران در رشت باید تسهیل شود افزود: حمایت از حضور سرمایه گذاران، نباید تنها در حد شعار باشد و باید با رفع موانع و کاهش بروکراسی اداری، زمینه های مشارکت حداکثری سرمایه گذاران را در پروژه های مختلف شهرداری مهیا کرد.
وی در ادامه با اشاره به معضل ترافیک در شهر رشت اذعان کرد: امروزه ترافیک به یک دغدغه همگانی در شهر رشت و جز اصلی ترین مطالبات مردم شده است. به همین لحاط احداث پارکینگ طبقاتی در شهررشت باید در اولویت طرح های شورا و شهرداری قرار گیرد.البته حل این مساله یک کار زیربنایی، فنی و کارشناسی است و باید شورای ترافیک و شهرداری با یک نگرش جدید و اجرایی در این زمینه پای به میدان بگذارند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مطالبات قانونی کارگران خدماتی و پاکبان شهرداری رشت که جز مشاغل سخت و زیان‌آوری هستند باید مرتفع شود،افزود:تامین امنیت شغلی کارگران پاکبان یکی از برنامه ها مهم من در شورای شهر رشت است.
خاکسار گفت: با تبدیل وضعیت شرکتی ها به قرادادی و قرادادی ها به پیمانی و پیمانی ها به رسمی و همچنین یکسان سازی حقوق پرسنل رسمی تحولی در سیستم رفاهی شهرداری رشت باید ایجاد کنیم.
کاندیدای شمشین دوره انتخابات شورای شهر رشت در ادامه با بیان اینکه طبق مصوبات وزارت کشور کلیه پاکبان ها،پارکبان ها،نگهبان ها ،رانندگان خودروهای استیجاری و نیروهای خدماتی باید از وضعیت شرکتی تبدیل به قرادادی شوند،افزود: وضعیت پاکبانان بسیار تاسف برانگیز است و مساله تبدیل وضعیت پاکبانان باید رسیدگی شود،زیرا این موضوع باعث بی انگیزه شدن کارکنان شهرداری شده است.
محمد رضا خاکسار،در ارتباط با تأثیر مبلمان شهری گفت: مبلمان شهری و تجهیزات شهری می‌تواند تأثیر بسیاری زیادی در تعامل شهروندان بگذارد.
وی با اشاره به اینکه در طراحی مبلمان شهری باید تخصصی عمل کرد وساخت مبلمان شهری متناسب بااقلیم فرهنگی شهر رشت باید باشد،اظهار کرد: عملکرد شورای پنجم با توجه به پتانسیلهای شهر در مبلمان شهری بسیار ضعیف بوده و به جرات می توانم بگویم تاکنون نیم متر مبلمان شهری در شهررشت ایجاد نشده ،شورای پنجم باید پاسخ مطالبات مردم را بدهند.
وی برای برون رفت از این موضوع گفت:باید قرارداد با اصناف،منقعد تا با همکاری شهرداری نسبت به این موضوع اقدام شود.
وی در ادامه افزود:با توجه به اینکه خبرنگاران اقشار زحمتکش و کم‌درآمد جامعه به شمار می‌روند،با همکاری شورای ششم نسبت به تغییرکاربری و صدور پروانه بستر صاحبخانه شدن خبرنگاران را باید فراهم کنیم. /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.