×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازدید شهردار رشت از خانه کارآفرینی و صنایع دستی شهرداری رشت

گیلان پیام/ سید محمد احمدی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از خانه کارآفرینی و صنایع دستی شهرداری رشت بازدید به عمل آورد.
شهردار رشت در این بازید به نقش و اهمیت هنر صنایع دستی تاکید کرد و ابراز داشت: شهرداری رشت در حد توان و امکانات خود از هنرمندان حوزه صنایع دستی حمایت می‌کند.
احمدی صنایع دستی هر منطقه‌ای را نشان‌دهنده قدمت و جایگاه تاریخی آن دانست و با بیان اینکه باید از هنرمندان این حوزه حمایت‌های ویژه‌تری بشود اضافه کرد: در حال حاضر بزرگترین منبع تولید ناخالص ملی در کشور‌های دیگر از مسیر گردشگری تامین می‌شود.
شهردار رشت یکی از راه‌های رونق گردشگری را توجه به صنایع دستی دانست و گفت: اهمیت، نقش و جایگاه هنر صنایع دستی به عنوان میراثی ماندگار از طرفی ترویج، معرفی و آموزش آن به نسل آینده باید بیشتر از این‌ها مورد توجه متولیان ذیربط قرار گیرد.
وی در پایان تقویت مناسبات و همکاری‌های دوجانبه شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: ثبت ملی هنرهای فاخر صنایع‌دستی که به نوعی مختص شهر رشت هستند در حفظ این آثار بسیار اثرگذار است.
گفتنی است شهرداری رشت دو خانه کارآفرینی دارد که منجر به اشتغال‌زایی بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.