×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ساخت پیشرفته‌ترین آزمایشگاه دولتی گیلان در اوج کرونا/ استخدام نیروهای آزمایشگاهی در بخش آزمایشگاه‌های دولتی گیلان

گیلان/ نشست نمایندگان آزمایشگاه‌های گیلان با دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حائز اهمیت برشمردن آزمایشگاه در بخش بهداشت و درمان، اظهار کرد: آزمایشگاه‌ها ابزاری بسیار مهم در محیط بهداشت و درمان هستند و در برنامه درمانی بیمار بسیار مهم و دقت آن بسیار پراهمیت‌تر است.
وی با اشاره به واگذاری بخش آزمایشگاه‌های استان در سال های ماضی، افزود: در پس واگذاری آزمایشگاه‌های بهداشت و درمان به بخش خصوصی علیرغم اینکه این مراکز توسعه نیافتند، افراد غیر مرتبط نیز در آن‌ها مشغول به کار شدند که اکنون با درون‌سپاری آزمایشگاه‌ها با موانعی روبرو شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت آزمایشگاه‌های گیلان زیبنده استان ما نبودند، گفت: آزمایشگاه‌های گیلان از محروم‌ترین و مظلوم‌ترین بخش‌های بهداشت و درمان گیلان بودند که با همت و همراهی همه‌جانبه درون‌سپاری شدند.
دکتر سالاری به ساخت آزمایشگاه مرکزی گیلان در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه در اوج کرونا ساخته‌شده و با اینکه یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها در مراکز آموزشی و درمانی است اما هنوز با آنچه در برنامه‌ها تدارک دیده بودیم، فاصله دارد.
وی با بیان اینکه گیلان در بخش پرستار و نیروهای دیگر با کمبودهایی مواجه هست اما در بخش آزمایشگاه از حیث نیروی انسانی وضعیت مناسبی ندارد خاطرنشان کرد: مجوز جذب ۶۰ تن از نیروهای آزمایشگاهی به ظرفیت آزمایشگاههای استان اتخاذ شده که این اقدام در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بی نظیر هست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه پیوسته باید تلاش کرد تا مجموعه‌های بهداشت و درمان از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب ارائه خدمت برسند، گفت: هرساله اگر تنها دو دستگاه به مجموعه آزمایشگاه‌های استان اضافه می‌شد و یا حداقل دونیرو در این مراکز استخدام می‌شدند اکنون آزمایشگاه‌های استان به پیشرفته‌ترین و کاراترین آزمایشگاه‌ها در کشور مبدل می‌شد.
دکتر سالاری بر لزوم مشارکت همه‌جانبه در ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات در نظام سلامت تأکید کرد و گفت: دانشگاه و تیم مدیریتی آن می‌تواند هرگونه امکانات و تجهیزاتی را که آزمایشگاه‌ها نیاز دارند را با پیگیری‌ها فراهم کند اما معتقدیم هر گروهی باید خودش با تلاش، همت و پای‌کار بودن مجموعه خودش را رشد بدهد و به مردم خدمت کند.
وی با اشاره به اشتغال به کار نیرو‌های ۸۹ روزه در بخش آزمایشگاه‌ها، گفت: امنیت شغلی و پرداخت عادلانه حقوق و مزایا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در بخش آزمایشگاه‌ها بوده و در این راستا چندین نوبت برای تبدیل وضعیت نیروها و استخدامشان پیگیر بوده‌ایم هرچند تاکنون موفقیتی حاصل نشده است اما به جدیت به دنبال تعیین تکلیف این نیروها هستیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.