×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نقش بی بدیل خیرین سلامت در توسعه زیرساخت ها ی بهداشتی درمانی

گیلان پیام / دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حاشیه انتخابات هیئت‌ مدیره مجمع خیرین سلامت گیلان با اشاره به اقدامات خیرین سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: برخی از مجامع خیرین سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ازجمله مازندران، مشهد و زنجان و یا کرمانشاه توانسته‌اند با منابع جمع‌آوری‌شده خیرین، چندین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، تجهیزات پزشکی، دهها پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز مطرح درمان ازجمله مرکز طبی کودکان مبتلا به سرطان در کشور را برای مردم به ارمغان بیاورند.
وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر مجمع خیرین سلامت در جمع‌آوری منابع خیرین، افزود: پراکندگی دانشکده‌ها و ستادهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان و لزوم تسریع در روند تکمیل سایت لاکان، یکی از عمده نیازهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که مجمع خیرین می‌تواند در این تحقق این مهم، یاری رسان دانشگاه باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه یک‌سوم فضای فیزیکی مراکز بهداشتی استان جهت ارائه خدمات به مردم فرسوده و مستهلک هستند، خاطرنشان کرد: قدمت بالای بیمارستان‌های استان ازجمله در شهرستان رشت، یاری خیران را در راستای توسعه و ارتقای فضای فیزیکی حوزه سلامت گیلان، می طلبد.
دکتر سالاری به برخی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت بهبود و ارتقای زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده و حمایت سازمان‌ها ازجمله برنامه‌وبودجه، هفت‌ دستگاه CT اسکن در بیمارستان‌های استان نصب و راه‌اندازی شده و دو دستگاه دیگر نیز به زودی وارد چرخه سلامت استان خواهد شد.
وی با تاکید بر نیاز مبرم استان به تأمین اکسیژن مراکز بیمارستانی، یادآور شد: ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز بااعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان طی دو سال اخیر در بیمارستان‌های استان نصب و راه‌اندازی شده است.
این مقام مسوول از بهره برداری ۱۲ دستگاه سونوگرافی و اکو سونوگرافی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: بالغ‌ بر ۸۵۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال در اوج بحران کرونا در سراسر گیلان توزیع شد و مورد استفاده قرار گرفت.
دکتر سالاری از افتتاح قریب الوقوع ۳۲ پروژه عام‌المنفعه حوزه سلامت گیلان خبر داد و گفت: برای احداث، تجهیز و راه‌اندازی این پروژه‌ها بالغ‌بر ۴۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است که این پروژه های سلامت محور استانی، توسط مقام عالی وزارت بهداشت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.
وی به پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آینده اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۲۰ پروژه عمرانی سلامت محور استانی برای سال ۱۴۰۰ در ردیف بودجه گنجانده‌شده است که طی مدت پنج سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.
دکتر سالاری بر جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده رازی و پورسینا در پی پیگیری‌های مکرر دانشگاه، تاکید کرد و گفت: احداث بیمارستان‌های ۳۸۰ تختخوابی جدید رازی- پورسینا و همچنین احداث بیمارستان ۱۷۹ تختخوابی شفا در سایت لاکان از سازمان برنامه‌وبودجه دارای ردیف اعتباری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همچنین با مروری بر برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه تجهیزات پزشکی، خاطر نشان کرد: خرید و راه‌اندازی ۴ دستگاه MRI جهت مرکز فوق تخصصی، آموزشی پژوهشی و درمانی پورسینا-رازی-تالش و لنگرود، راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی مرکز فوق تخصصی آموزشی پژوهشی درمانی پورسینا، خرید و راه‌اندازی یک دستگاه CT Scan جهت مرکز فوق تخصصی آموزشی پژوهشی درمانی پورسینا، خرید و راه‌اندازی یک دستگاه CT Scan جهت مراکز فوق تخصصی ۱۷ شهریور و الزهرا، خرید و راه‌اندازی یک دستگاه CT Scan جهت مراکز فوق تخصصی شفا و دکتر حشمت و خرید و راه‌اندازی یک دستگاه CT Scan جهت بیمارستان امام حسن مجتبی فومن ازجمله برنامه‌های آینده این دانشگاه است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.