×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بیش از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در گیلان مصرف شده است

گیلان پیام/ مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه مصرف گاز در سال۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸، بیش از ۷ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: عوامل متعددی در این زمینه نقش داشته که از جمله آن می توان به افزایش ۴ درصدی مشترکین گاز در استان اشاره کرد.
حسین اکبر در مورد مصرف گاز در نیروگاه های استان گفت: بخش نیروگاهی در سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون مترمکعب گاز، معادل ۴۰ درصد کل مصرف استان، گاز مصرف کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱/۸ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به مصرف ۲ میلیارد و ۶۹۴ میلیون مترمکعب گاز خانوارهای گیلانی در سال گذشته، بیان کرد: مصرف گاز در این بخش با حدود ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن، بیشترین میزان رشد را در میان بخش های مختلف مصرف داشته است که می توان ماندن مردم در منازل بعلت گسترش بیماری کرونا را در کنار جذب مشترکین جدید از جمله دلایل عمده این مسئله عنوان نمود.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از مصرف ۷۷۴ میلیون مترمکعب گاز در بخش صنعتی و کشاورزی، ۳۴۶ میلیون مترمکعب گاز در بخش حمل و نقل و ۲۴۱ میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری استان خبر داد و گفت: مصرف گاز در این حوزه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹، ۱۴ و ۶ درصد رشد داشته است.
حسین اکبر در پایان اظهار داشت: در سال جاری برنامه ریزی لازم برای تحویل ۷ میلیارد مترمکعب گاز به مصرف کنندگان گاز طبیعی در سطح استان صورت گرفته است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.