×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پروژه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر رشت اجرا می‌شود

گیلان پیام/ سید محمد احمدی شهردار رشت اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای معابر شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: هوشمندسازی و بهبود وضعیت ترافیک از جمله اهدافی محسوب می‌شود که با اجرای این طرح محقق می‌شود.
وی در ادامه قرارداد سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر را تشریح کرد و ابراز داشت: با اجرای این طرح، شهروندان می توانند جهت پارک خودرو و پرداخت هزینه در معابر تحت پوشش مدیریت پارک حاشیه‌ای بدون حضور پارکبان و از طریق اپلیکیشین، سرویس پیامکی و وب سایت اقدام نمایند.
شهردار رشت با اشاره به اینکه پروژه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر رشت در ۲۱ معبر پرترافیک سطح شهر اجرا می‌شود بیان داشت: این طرح مصوبه شورای عالی ترافیک کشور است و بر اساس آن عواید و درآمد حاصل از آن مطابق قانون صرف ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر خواهد شد.
احمدی دیگر مزیت‌های پروژه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر رشت را برشمرد و اضافه کرد: با اجرای این طرح نحوه نظارت بر وضعیت پارک خودروها در معابر به صورت کاملا مکانیزه و بدون دخالت نیروهای انسانی از طریق خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلف انجام می‌شود.
شهردار رشت مدیریت مکانیزه پارک حاشیه‌ای معابر را موثر در بهبود وضعیت ترافیک دانست و افزود: با توجه به محدودیت فضای پارک موجود در سطح شهر، این امر منجر به توزیع عادلانه فضای پارک برای تمام شهروندان خواهد شد.
احمدی ترسیم سیاست‌گذاری‌های ترافیکی شهر در آینده را از دیگر کارکردهای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان با اطلاعات برخطی که در سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر قرار دارد این امکان را خواهند داشت تا از وضعیت ترافیک معابر سطح رشت به صورت آن لاین و لحظه‌ای مطلع شوند.
وی با بیان اینکه دستیابی به شهر و شهروند هوشمند از جمله مزیت‌های اجرای مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر رشت محسوب می‌شود افزود: با استفاده از درآمد حاصل از چنین طرح‌هایی این امکان میسر می‌شود تا پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر راه اندازی شود و هم‌اینک نیز لکه گذاری جهت احداث پارکینگ طبقانی در سطح شهر انجام گرفته است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.