×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استقبال از ملی پوشان مدال آور قایقرانی در انزلی

گیلان پیام/مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: ورزشکاران اعزامی گیلان توانستند چهار سهمیه برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را قطعی کنند و با توجه به امتیاز و فاصله قایق نازنین ملایی با قایق بعدی و صورت جلسه فدراسیون که در این هفته اعلام خواهدشد امیدواریم پنجمین سهمیه را نیز در این مسابقات بدست آوریم.
“مریم بخشی” تصریح کرد: مشکلات بسیاری در بخش قایقرانی و محل تمرین ورزشکاران داریم و درصدد هستیم با کمک نماینده شهرستان بندرانزلی که خود از جامعه قایقرانی است این مشکلات را برطرف کنیم تا زیرساخت‌های ورزش قایقرانی در بندر انزلی توسعه یابد .
وی تصریح کرد : از سال ۲۰۰۰ میلادی که یک ورزشکار در رشته قایقرانی و یک ورزشکار در رشته شنا در المپیک حضور داشتند در سال ۹۲ تا ۹۶ ما نماینده ای از استان گیلان در المپیک نداشتیم و روند کسب سهمیه المپیک کاهشی بود و در سال ۲۰۱۶ نماینده ای از استان گیلان در المپیک حضور نداشت تا جایی که کسب سهمیه المپیک غیرقابل باور شده بود .
وی یادآور شد: امسال گیلان از بهترین‌ها در عرصه ورزش بود و توانست چهار سهمیه المپیک را کسب کند. گیلان ۱۷ شهرستان دارد که دو سهمیه راه یافتگان به المپیک و دو سهمیه از پارا المپیک متعلق به شهرستان انزلی است .
وی با بیان این که گیلان پس از سالها به حقوق خود در عرصه ورزشی کشور رسید افزود: رشته قایقرانی از رشته های پرتلاشی است که نیاز به پشتکار زیادی دارد امیدواریم پس از المپیک بتوانیم جشنی در خور و شایسته پس از مدال‌آوری برای این ورزشکاران برگزار کنیم.
فرماندار انزلی نیز در این مراسم گفت: این جوانان علی رغم محدودیت های کرونایی نشان دادند که می توانند از تهدید های پیش رو فرصت بسازند.
“اسماعیل میر غضنفری” تاکید کرد: این جوانان برای رسیدن به جایگاه شایسته کوشش بسیاری از خود نشان دادند اما عمر قهرمانی کوتاه است و آنچه می ماند مهربانی است .اگر نام پهلوانانی چون تختی در تاریخ ماندگار است به واسطه تعامل و مهربانی آنان بوده است.
وی خاطرنشان کرد : مسئولیت شما به مراتب سخت تر است و باید همان طور که در ورزش قهرمان بودید در اخلاق و ارتباطات معنوی هم قهرمان باشید.
شهردار بندر انزلی نیز با بیان اینکه انزلی به جهت همجواری با تالاب و دریا در قایقرانی حرفی برای گفتن دارد ،افزود: این شهرستان با توجه به پتانسیل های موجود می‌تواند قطب قایقرانی کشور باشد.
گفتنی است؛در پایان این مراسم به ورزشکاران اعزامی به این مسابقات لوح تقدیر و هدایایی تقدیم شد .
نازنین ملایی در روئینگ یک نفره زنان با زمان هفت دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت.
علی آقامیرزایی نیز در مسابقات گزینشی تایلندموفق شد سهمیه توکیو را کسب کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.