×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مانور اعمال محدودیت در مصارف ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان

گیلان پیام/دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: باتوجه به محدودیت های شدید تولید در نیروگاههای برق کشور و برخی مشکلات ازجمله کاهش بارش ها و کاهش میزان تولید برق در نیروگاههای برقابی و افزایش زودرس دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق درکل کشور ، مدیریت مصرف در فصل گرم پیش رو بیش از هر زمان دیگر ضروری است .
وی اضافه کرد: طی سالیان اخیر پیک مصرف کل کشور در روز اتفاق می افتد و مدیریت مصرف برق طی ساعات پیک یعنی ۱۳ تا ۱۸ کاملا حیاتی است تا از وقوع خسارات احتمالی از جمله خاموشی های طولانی مدت جلوگیری شود.
هنرمند خاطرنشان کرد: یک از راههای مهم مدیریت مصرف در پیک روز ، پایش مصرف ادارات و دستگاههای اجرایی است تا بتوان از این مجرا پایداری برق تمامی مشترکین تامین شود و از این رو و عطف به دستورالعمل های ارسالی از سوی شرکت وزارت نیرو و شرکت توانیر، از ساعت یازده روز ۱۵ اردیبهشت مانور اعمال محدودیت در مصارف ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، با اعزام اکیپ های نظارتی از شرکت توزیع برق گیلان به اجرا درآمد و دستگاه ها و ادارات مذکور ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود در ساعت اداری نسبت سال گذشته و کاهش ۱۰ درصدی در خارج از ساعت اداری شدند.
وی تاکید کرد : با اجرای این مانور نسبت به مدیریت بار مصرفی با تعدیل روشنایی و خارج کردن مصارف برقی غیر ضروری دستگاه های اجرایی (دخیل در مانور) اقدام شد و نتیجتاً با کاهش ۴۱% از مصارف برق، دیماند مصرفی آنها از ۳٫۹ کیلووات به ۲٫۳کیلووات کاهش یافت.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: بخش عمده ای از مدیریت مصرف مربوط به لوازم سرمایشی و کولرها است لذا با مصرف بهینه از این لوازم و با همراهی مردم شریف استان با کمترین مشکل می توانیم فصل گرم سالجاری را پشت سر بگذاریم.
شایان ذکر است بجهت نظارت بر اجرای مانور مذکور جلسه کمیته راهبری پیک سایی و بهینه سازی مصرف با حضور اعضا در ستاد شرکت توزیع برق گیلان بصورت آنلاین با امورهای اجرایی برگزار شد و در خلال آن برنامه مدیریت بار (پاسخگویی بار) سال۱۴۰۰ از جمله انعقاد تفاهم نامه ها با صنایع، آگاه سازی مشترکین و… مورد تشریح قرار گرفت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.