×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تاکید استاندار گیلان بر افزایش تجهیزات لجستیکی برای شتاب در تکمیل سد پلرود

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در حاشیه بازدید از روند ساخت و تکمیل سد مخزنی پلرود شهرستان رودسر در گفت‌وگو با خبرنگاران، این پروژه را از جمله مهمترین پروژه‌های عمرانی در دست اجرای استان دانست و اظهار داشت: این سد به سبب ثمربخش بودن برای مردم در تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده تولید برق؛ از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی به پیگیری های صورت گرفته در جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات روند احداث این سد و افزایش ماشین آلات، شاهد شتاب دو برابری پیشرفت فیزیکی سد پلرود در هفته های پیش رو خواهیم بود.
نماینده عالی دولت در گیلان براساس نظر مشاور طرح ابراز امیدواری کرد که تا پایان خردادماه امسال، زمینه آبگیری آزمایشی این سد فراهم شود.
وی به حجم ۱۳۲ میلیون مترمکعبی مخزن سد پلرود و حجم تنظیمی بالغ بر ۲۰۴ میلیون مترمکعبی اشاره و آن را برای کشاورزان و سایر بهره برداران گیلان حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: براین مبنا، کیفیت و دقت اجرای سد نباید تحت الشعاع سرعت قرار گیرد، هر چند که بایستی تلاش مضاعفی صورت گیرد تا عقب ماندگی زمانی جبران گردد.
استاندار گیلان ادامه داد: با نظارت های دستگاه‌های متولی و تلاش برای تسریع در بهره‌برداری ، امیدواریم از جمله پروژه‌های ماندگار دولت تدبیر و امید برای مردم عزیز باشد.
سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان است که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود بعنوان دومین رودخانه بزرگ گیلان و استفاده از آن جهت تامین نیاز آبی بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) اجرا می شود.
با اجرای طرح مخزنی پلرود، علاوه بر تامین آب باغ های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال تأمین می شود.
عملیات اجرایی این پروژه از فروردین ماه سال ۱۳۸۹ آغاز و پیشرفت فیزیکی آن تا زمان حاضر ۷۵ درصد عنوان شده است.
در جریان بازدید امروز دکتر زارع از ساخت و تکمیل سد پلرود، شماری از مردم منطقه و روستاهای اطراف نیز مشکلات خود در زمینه تملک اراضی از سوی شرکت آب منطقه ای استان را با استاندار گیلان در میان گذاشتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.