×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
میزان مصرف آب در ۱۱ شهر گیلان بیش از میزان تولید است

گیلان پیام/ معاون بهره برداری و توسعه آب این شرکت با اشاره به بررسی میزان تولید و مصرف آب در سطح استان، برای جلوگیری از بروز بحران و تنش آبی در گیلان، مدیریت مصرف آب را بسیار ضروری دانست.
مازیار غلامپور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به کاهش نزولات جوی و در نتیجه کاهش ذخایر آبی اظهار داشت: تنها راه برون رفت از شرایط سخت فعلی، مدیریت مصرف آب و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی می باشد.
وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در ۱۱ شهر گیلان بیش از میزان تولید آن است افزود: در ۱۲ شهر استان نیز، میزان مصرف و تولید آب در نقطه سر به سر قرار دارد که مردم عزیز استان ضمن توجه به این مهم، باید از مصارف غیرضروری آب در روزهای پیش رو پرهیز کنند.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان در ادامه گفت: تعداد ۳۱۶روستا در استان نیز در شرایط تنش آبی قرار دارند و ۷۰% آنها باید از طریق تانکر آبرسانی شوند و همچنین ۳۱۱ روستای بالای ۲۰خانوار نیز در مرز تنش قرار دارند که باید با اقدامات اصلاحی و تقویت منابع آبی از شرایط فعلی خارج شوند.
غلامپور برداشت های غیرمجاز آب را مهمترین عامل هدررفت آب دانست و تصریح کرد: تداوم این روند منجر به بحران آب در فصل گرما خواهد شد و بر این اساس از هم استانی های عزیز انتظار است در صورت مشاهده این موارد با شماره ۱۲۲ مرکز پاسخگویی شبانه روزی شرکت آبفا تماس بگیرند تا از تضییع حقوق مشترکین محترم نیز جلوگیری شود.
وی همچنین از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست با توجه به ضرورت این امر، نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به کشاورزان، با شرکت آب و فاضلاب استان همکاری لازم را داشته باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.