×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران چهارشنبه رونمایی می‌شود/ اعلام نوبت تزریق از طریق پیامک

گیلان پیام/علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا در ایران امروز به اتمام می‌رسد و از فردا (سه شنبه) فاز دوم واکسیناسیون با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز می‌شود.
وی درباره ثبت نام برای واکسیناسیون کرونا در فاز دوم و برخی اخبار مبنی بر مراجعه حضوری یا تلفنی افراد به مراکز بهداشتی بیان کرد: افزود: به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری افراد به مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای ثبت نام واکسیناسیون فاز دوم نیست.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: باید توجه داشت در اغلب شهرها و روستاهای کشور مردم پرونده الکترونیک سلامت دارند و نیازی به مراجعه حضوری نیست؛ همچنین زمانی که نوبت واکسیناسیون افراد برسد، از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود.
راه اندازی سامانه تلفنی برای ثبت نام واکسیناسیون سالمندان
رییسی اظهار کرد: برخی افراد تاکنون مراجعه‌ای به مراکز بهداشتی نداشته‌اند و پرونده الکترونیک سلامت ندارند که اغلب این افراد در کلانشهرها هستند، به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اعلام کرده‌ایم که از ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ شماره تلفنی را اعلام کنند تا افراد در فاز دوم واکسیناسیون و در مرحله نخست سالمندان بالای ۸۰ سال به بالا با این شماره تماس بگیرند و اطلاعات این گروه از افراد در سامانه واکسیناسیون کرونا ثبت شود.
سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران را بشناسید
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سامانه رسمی واکسیناسیون کرونا در ایران در روز چهارشنبه رونمایی می شود و جزییات آن را اعلام می‌کنیم. سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران که همان سامانه وزارت بهداشت به نشانی Salamat.gov.ir است، از هفته آینده آغاز به کار می‌کند و افراد می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد: سامانه واکسیناسیون کرونا پس از ثبت نام اولویت بندی افراد را مشخص می‌کند و پس از ثبت نام، اطلاعات درج شده صحت سنجی می‌شود و بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته نوبت واکسیناسیون به افراد به صورت پیامکی اطلاع داده می‌شود.
عوارض تزریق واکسن در سامانه واکسیناسیون کرونا ثبت میشود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ظرفیت دیگر سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران، گفت: همچنین این سامانه به این منظور رصد و پایش عوارض واکسیناسیون نیز راه اندازی شده است تا افراد پس از تزریق واکسن، عوارض مشاهده‌شده را در سامانه واکسیناسیون اعلام کنند و به این صورت ما عوارض را هم در ایران رصد و پایش خواهیم کرد.
رییسی بیان کرد: واکسیناسیون فاز دو نیز مانند سایر اولویت‌بندی‌ها در شبکه بهداشتی کشور به صورت رایگان انجام می‌شود و نیاز به پرداخت وجه هنگام ثبت نام و تزریق واکسن نیست./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.