×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش قیمت نفت پس از تصمیم اوپک پلاس برای رفع محدودیت تولید

گیلان پیام/ به نقل از اسپوتنیک، بهای نفت امروز (دوشنبه) پس از تصمیم «اوپک +» برای کاهش تدریجی برخی از محدودیت‌های تولید در حد فاصل ماه‌های مه و ژوئیه، در بازار جهانی با کاهش همراه شد.
خبرگزاری رویترز در این خصوص اعلام کرد: معاملات آتی نفت خام برنت با ۶۱ سنت کاهش معادل ۰.۹ درصد به ۶۴.۲۵ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه ۵۳ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۶۰.۹۲ دلار در هر بشکه رسید.
این درحالی است که بهای نفت خانم برنت و وست تگزاس در روز پنجشنبه با افزایش بیش از دو دلار در هر بشکه صورت گرفت، زیرا سرمایه گذاران فکر کردند که تصمیم اوپک پلاس به بهبود اوضاع بازار نفت ناشی از تقاضا منجر شود.
خوش بینی به برنامه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای صرف هزینه دو تریلیون دلای برای زیرساخت‌ها نیز عامل دیگری برای افزایش قیمت‌ها در معاملات روز پنج‌شنبه بوده است.
تحلیلگران بانک گلدمن ساکس گفتند: این تصمیم نشان دهنده افزایش احتیاط از سوی اوپک پلاس است که امکان وجود نداشتن مازاد نفت در بازار را فراهم می‌کند.
این بانک انتظار دارد که در تابستان امسال تقاضای نفت بهبود یابد که این امر به تولید دو میلیون بشکه در روز از ماه جولای تا اکتبر نیاز دارد.
سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک پلاس) توافق کردند که محدودیت‌های تولید را با ۳۵۰ هزار بشکه دیگر در روز در ماه ژوئن و حدود ۴۰۰ هزار بشکه در ماه ژوئیه کاهش دهند.
طبق توافق روز پنجشنبه، کاهش محدودیت‌های اوپک پلاس در ماه مه کمی بیش از ۶.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود این در حالی است که کاهش تولید نفت در آوریل کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.