×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بستری ۵۰۱ بیمار کرونایی در رشت / جامعه هدف تزریق واکسن کرونا گسترده تر می شود

گیلان پیام/ علی فتح اللهی در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت با اشاره به شرایط بحرانی کشور اظهار کرد: متاسفانه با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه شاهد افزایش بستری ها و فوتی ها هستیم.
فرماندار رشت با بیان اینکه شرایط و حال عمومی کشور و به تبع آن گیلان خوب نیست، گفت: کار سخت و شرایط حادی در پیش رو داریم که نیازمند همکاری همه آحاد جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه اصناف در این راستا همکاری لازم را داشته باشند، اذعان داشت: از پلمپ و بسته شدن فعالیت های اقتصادی و اصناف خوشحال نیستیم در حال حاضر شرایط عادی در جامعه حاکم نیست و چاره ای جز نظارت ویژه و عدم فعالیت اصناف نداریم.
نماینده عالی دولت در مرکز گیلان افزود: سلامت و زندگی در اولویت نخست همه فعالیت ها قرار دارد اگر سلامتی نباشد فعالیت های اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود.
فرماندار رشت با بیان اینکه عادی انگار ها و عدم رعایت پروتکل ها شرایط را در جامعه بحرانی کرده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر۵۰۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی شهرستان رشت بستری است و افزایش آمار فوتی های روزانه بسیار نگران کننده می باشد.
وی با تاکید بر اینکه از عادی انگاری و بی تفاوتی نسبت به این بیماری جدا خودداری کنید، افزود: کادر درمان خسته اند به این قشر زحمتکش و پر تلاش با جدی گرفتن این بیماری و رعایت اصول بهداشتی رحم کنید .
فرماندار رشت ادامه داد: کادر درمان در کنار فعالیت های شبانه روزی با لباس های ویژه که بسیار کار با ان لباس ها سخت و طاقت فرساست در حال فعالیت هستند.
وی به شهر رشت و شب زنده داری های این شهر در شرایط عادی پرداخت و اظهار داشت: قبل کرونا شهروندان رشتی تا نیمه های شب در رشت در حال تحرک اقتصادی بودند اما اکنون به دلیل بحران کرونا شرایطش فراهم نیست.
فرماندار رشت با بیان اینکه اگر از عادی انگاری بپرهیزید طی هفته های آینده به شرایط عادی باز خواهیم گشت، گفت: هفته آینده طبق گزارش های دریافتی بالاترین آمار بستری و فوتی را خواهیم داشت و بعد از آن شاهد کاهش این آمار خواهیم بود.
فتح اللهی به تزریق واکسن اشاره و اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا تا هفته آینده افزایش خواهد یافت و طیف گسترده ای از جامعه آسیب پذیر بهره مند می شوند.
وی از اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت خواست تا مکان‌هایی که مورد تأیید بهداشت و درمان برای تزریق واکسن کرونا است را در اختیار قرار دهد، ادامه داد: همه دستگاه‌ها دستور العمل های ابلاغی برای حضور و تعداد کارکنان را به صورت جدی رعایت کنند.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه هم اکنون شرایط کرونا عادی نیست و برای مدیریت وضعیت این ویروس به شدت نیازمند همکاری همگان است، اضافه کرد: همه دستگاه ها و ادارات باید مصوبات ستاد ملی کرونا و دستورالعمل ها را به طور جدی رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه سلامتی همکاران در ادارات برای ما مهم است، تصریح کرد: گزارش هایی مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در ادارات شهرستان رشت دریافت می شود از اینرو اکیپ هایی به ادارات اعزام می شوند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.