×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تکلیف استاندار به دستگاه‌های اجرایی برای بسترسازی بازگشت ۶۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بازگشت ۴۵۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در سال گذشته با همراهی فعالان بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل را اقدامی مهم ارزیابی و بیان کرد: باید متناسب با شعار راهبردی سال جاری تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در راستای استقلال اقتصادی و خودکفایی، بیش از گذشته در حمایت از واحدهای تولیدی گام برداشته شود.
وی افزایش تولید برای ایجاد اشتغال را یک ضرورت دانست و آن را از اهداف و اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: موضوع جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت کامل متناسب با شعار سال است و باید برای تحقق آن کوشید.
نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای بازگشت واحدهای باقیمانده راکد و نیمه راکد استان به چرخه تولید در سال ۱۴۰۰ تأکید کرد و گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، ۶۰۰ واحد تولیدی قابلیت بازگشت به چرخه تولید طی سال جاری را دارند که این به عنوان یک تکلیف، هدفگذاری می‌شود و تا نیمه نخست سال باید ۳۰۰ واحد آن محقق شود.
وی به همراهی موثر بانک‌ها در بازگشت واحدهای تملیک شده به عرصه تولید اشاره و تأکید کرد که در سال‌جاری ۵۵ واحد دیگر در این حوزه باید واگذار شود.
دکتر زارع با تأکید بر ضرورت گسترش کلینیک فعال بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در نقاط مختلف استان افزود: به جای توسعه اراضی می‌توان با به‌روز رسانی واحدهای تعطیل و نیمه فعال موجود در استان، شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم.
استاندار گیلان بر ضرورت تأمین زمین برای پاسخگویی به درخواست متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری در استان اشاره و تأکید کرد که همراهی های لازم درخصوص شهرک ۲۵ هکتاری لشت نشاء شهرستان رشت توسط دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.
وی همچنین بر لزوم توجه به سیما و منظر شهرک‌های صنعتی و انجام اقدامات اصولی متناسب با شرایط زیست محیطی تأکید کرد و افزود: در سال گذشته اقدامات اثرگذاری در خصوص تصفیه‌خانه‌ها صورت گرفت که انتظار می‌رود پروژه های نیمه‌تمام رشت و لاهیجان در این حوزه تا هفته دولت سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری شوند.
وی سند آمایش سرزمینی گیلان را مبنای هر اقدام توسعه‌ای در استان دانست و اظهار داشت: نگاه حفظ و حراست از محیط زیست، جلوگیری از صنایع آلاینده و استقرار بیشتر واحدهای سبز و پاک متناسب با شرایط زیست محیطی باید در اولویت باشد.
وی ادامه داد: شرایط ایجاد اشتغال منصفانه در پهنه گیلان در راستای عدالت اجتماعی به ویژه در مناطق کم برخوردار باید بیشتر مدنظر باشد.
در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ و بررسی موضوع واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی لشت نشاء ، مشکلات دو واحد تولیدی استان نیز بررسی و دستورهای لازم برای رفع موانع آنان توسط استاندار گیلان صادر شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.