×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
جهشی که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای توسعه آغاز شده ، قابل تقدیر است

گیلان پیام/ نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و همچنین مدیران شبکه‌های بهداشت و روسای بیمارستان‌های سراسر استان به‌صورت غیرحضوری در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با ابراز خرسندی از رشد و توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با عقب‌ماندگی‌هایی که درگذشته داشت، جهشی را در جهت توسعه شروع کرده و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد تا به پیشرفت‌های عالی‌تر برسد.
دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به قدمت بالا و نیروی انسانی توانمند در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: استان گیلان، علیرغم سایر استان‌های کشور، دارای پتانسیل نیروی انسانی بالایی است و از آنجا که دانشگاه با قدمتی است، فرصت پیشرفت بسیار بالایی دارد.
معاون وزیر بهداشت بر ضرورت بازدیدهای سرزده در بیمارستان‌های استان تأکید کرد و گفت: اگر همه مانند رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وسط میدان باشند، یقیناً مشکلات برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به طرح‌های توسعه و زیربنایی انجام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: به‌زودی با بهره‌برداری از کلینیک ویژه مرکز دانشگاهی حشمت رشت، این مرکز به‌عنوان سانتر قلب و عروق استان خدمات ارایه خواهد کرد و در کنار آن، تلاش‌ مسوولان، این دانشگاه را در جهت استقلال خدمات درمانی سرطان و تروما نیز پیش خواهد برد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به اینکه به‌زودی اکثر کلینیک‌های ویژه و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها باید تلاش شود تا نظام ارجاع الکترونیک در گیلان سرعت گیرد.
وی بر لزوم در پیش گرفتن جدی آموزش به کادر درمان در مداوای بیماران مبتلابه کووید۱۹ تأکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ظرفیت بالایی در نیروی انسانی متخصص و پرستار برخوردار است که تنها نیاز آن‌ها آموزش ضمن خدمت است.
دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌های وزارت بهداشت در جهت تکمیل و توسعه طرح‌های سلامت در گیلان، اظهار کرد: با حمایت‌های وزارت بهداشت شاهد تکمیل پروژه‌های طرح تحول سلامت، تجهیز بیمارستان‌های آموزشی و غیر آموزشی و توسعه و استقرار تجهیزات سرمایه‌ای ازجمله CT اسکن‌ها در بیمارستان‌ها هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان، افزود: به دلیل جهش‌هایی که ویروس داشته و همچنین پایین بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در ایام نوروز ، بیماران سرپایی، بین دو تا سه برابر و بیماران بستری تا ۲٫۵ برابر افزایش‌یافته‌ است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.