×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
بزرگترین سالن آمفی تئاتر گیلان افتتاح شد

ارشاد۱

پس از ۱۷ سال و با حضور عالی ترین نماینده دولت در گیلان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، بزرگترین سالن مجتمع آمفی تئاتر استان در بندر آستارا افتتاح شد.به گزارش گیلان پیام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فاز اول مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا پس از کش و قوس های ۱۷ ساله عصر امروز چهارشنبه اول مهر با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان افتتاح و به بهره برداری رسید.

برای اتمام فاز نخست این طرح ۲۱ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال هزینه شده و از این پس هنرمندان و هنر دوستان آستارایی می‌توانند از آن بهره مند شوند.

سالن آمفی تئا‌تر مجتمع فرهنگی هنری بندر آستارا با ظرفیت ۷۰۳ صندلی بزرگ‌ترین سالن آمفی تئا‌تر استان است.

کلنگ آغاز ساخت مجتمع فرهنگی و هنری بندر آستارا در سال ۱۳۷۷ به زمین خورده بود و این مجتمع به مساحت سه هزار و ۱۶۰ مترمربع دارای سالن آمفی تئا‌تر، اتاق گریم، کارگاه دکور، آرشیو لباس، گالری هنرهای تجسمی و پلاتو است.

فاز اول این مجتمع شامل سالن آمفی تئا‌تر و اجتماعات، اتاق‌های گریم، انبار و کارگاه دکور، آرشیو لباس، فضاهای خدماتی تاسیساتی و پشتیبانی به مساحت ۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع است.

فاز دوم این پروژه با زیر بنای ۴۱۰ مترمربع شامل گالری هنرهای تجسمی، ورودی اصلی، فضای انتظار، بالکن نمایش، پلاتو نمایش و بوفه است و با تخصیص اعتبار لازم در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در آیین افتتاح سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه فرصت ها و ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد، اظهار کرد: عملیات پروژه های عمرانی به سرعت در بندر آستارا پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه آمار افتتاحیه پروژه های دولت تدبیر و امید نسبت به سال ۹۱ در بندر آستارا سه برابر بوده و این نشان از تلاش دولتمردان دولت یازدهم دارد، افزود: افزایش بودجه های عمرانی در بندر آستارا از ۱۶ میلیارد ریال به بیش از ۱۰۰میلیارد ریال نشان از انجام کارهای عمرانی بیشتر از گذشته در این شهرستان را دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نگاه مسئولان استانی به بندر آستارا نگاه خاص و ویژه است، اضافه کرد: همه شاخص ها نشان می دهد نگاه دولت و استان به آستارا نگاه ویژه است و این ادامه دارد.

نجفی با بیان اینکه با نگاه به شاخصه های توسعه و آمار شاهد رشد و توسعه گیلان در بخش های مختلف هستیم، تصریح کرد: مشکلات به حق مردم آستارا را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات تلاش کردیم که در روند اجرایی کارهای عمرانی مشکلی پیش نیاید و پروژه ای عقب نماند.

عالی ترین نماینده دولت در گیلان افزود: حق مردم آستارا بیشتر از این است و باید تلاش و همت کرد و مشکلات مردم این منطقه را به حداقل رساند.

وی بیان کرد: افتتاح این مجتمع یکی از این اقداماتی است که در راستای بهره مندی از فرصت ها و ظرفیت های این شهرستان انجام شده است.

نجفی گفت: علاقه ویژه به بحث های فرهنگی دارم و باید از ظرفیت ها و پتانسیل های این مجتمع نهایت بهره را در راستای اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ببریم.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا نیز در آیین افتتاح سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد بندر آستارا با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: امید است برنامه های فرهنگی که در این مجتمع برگزار خواهد شد در جهت رساندن و نزدیکی ما به پروردگار متعال باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگی که ما را به خدا نرساند ما نمی‌توانیم اسم آن را فرهنگ بگذاریم، افزود: فرهنگ زمانی فرهنگ است که بتواند ما را به خدا نزدیک کند.

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: باید از ظرفیت این مجتمع و پتانسیل فرهنگی این شهرستان نهایت بهره را برای تبلیغ و اشاعه اسلام ناب محمدی ببریم.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: بندر آستارا جوانان و هنرمندان بسیار خوب و متعهدی دارد و امیدواریم با حمایت مسئولان از این هنرمندان شاهد رشد و اعتلای فرهنگ و اسلامی ایرانی در این منطقه باشیم.

گفتنی است، اجرای موسیقی توسط هنرمندان، پخش کلیپی از مراحل ساخت مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا و اهداء نمادین مدال درجه یک فرهنگ و هنر توسط عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استاندار از دیگر بخش های آیین افتتاح سالن این مجتمع بود./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.