×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان

گیلان پیام/دکتر آبتین حیدرزاده ضمن اعلام وجود وضعیت قرمز در اکثر شهرستان های گیلان گفت : متاسفانه با قرمز شدن بخش عمده ای از شهرستانهای استان مشاغل گروه های دو ، سه و چهار باید در شهرستانهای قرمز به مدت دو هفته تعطیل شوند و پس از آن نیز تصمیم گیری بر عهده ی ستاد مقابله با کرونای استان قرار دارد.

وی افزود : در شهرستانهای نارنجی گیلان که ۴ شهرستان هستند مشاغل گروههای سه و چهار تعطیل می شوند.مشاغل گروه ۴ آندسته از شغل هایی هستند که حالت تفریحی دارند نظیر موزه ها که دو هفته تعطیل خواهند بود .

وی ادامه داد:  مشاغل گروه یک نیز که عملا تعطیل نمی شوند و فقط با کاهش تعداد کارمندان در آن ادارات و اماکن روبرو هستیم تحت نظر استانداری شرایط آنها اعلام می شود و جز مواردی نیز هستند که نیاز عموم به آنها فوری است نظیر اورژانس ها ، مخابرات و بیمارستان و فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرگاهها که اگر تعطیل شوند فعالیت های مردم دچار اختلال می شود.

وی ادامه داد : مشاغل گروه دو مواردی را شامل می شوند که گروههای غیر ضروری محسوب می شوند و مشاغل گروه سه نیز شامل آرایشگاهها ، رستورانها، کلیه قلیانسراها و چایخانه ها که در وضعیت قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند .

دکتر حیدرزاده در خصوص برخورد با متخلفان گفت : در حیطه راهها پلیس راهور و نیروی انتظامی در زمینه منع عبور و مرور با متخلفان برخورد می کند و در حیطه اصناف نیز خود اداره اماکن ، اصناف و بهداشت ورود کرده و برخورد خواهند کرد که این برخوردها پلمپ و جریمه را شامل می شود .

وی در خصوص آخرین آمار بیماران کرونایی در گیلان عنوان کرد : در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ بیمار جدید در سطح استان بستری شده اند و تعداد کل بیماران به ۶۰۰ نفر در استان رسیده است که در سال ۱۴۰۰ و شش ماهه ۹۹ این رقم بی سابقه است و متاسفانه ۱۰۰ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانهای گیلان بستری هستند/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.