×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
راهبرد اصلی در جنگ اقتصادی، اتکاء به توانمندی‌های داخلی است

استاندار گیلان راهبرد اصلی در جنگ اقتصادی را اتکاء به توانمندی های داخلی عنوان و با یادآوری کاهش واحدهای تملیک شده از سوی بانک ها در استان طی سال گذشته، از استمرار این سیاست در امسال خبر داد و این رویکرد را اقدامی عملی برای تحقق شعار سال ذکر کرد.  

 به گزارش گیلان پیام ؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه بررسی چگونگی تحقق شعار سال با عنوان تولید؛ پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در استانداری گیلان برگزار شد؛ با یادآوری برگزاری نخستین جلسه در گیلان برای محقق شدن شعار تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای نیل به این مهم؛ همدلی، انسجام و اتفاق نظر در استان وجود دارد.

وی بیان داشت: در اولین جلسه؛ انتظارات از دستگاه های اجرایی مطرح و به آنها تکلیف شد برنامه های خود برای تحقق شعار سال را تدوین و اعلام کنند.

استاندار گیلان تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را شعاری در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی خواند و ادامه داد: این رویکرد، از مهمترین و هوشمندانه ترین اهداف راهبردی کشوری است.

وی با اشاره به لزوم نقش آفرینی گروه های مردمی از جمله بسیج در این بخش گفت: در شرایط جنگ اقتصادی؛ اتکاء به تولید و توانمندی های داخلی، موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی در توضیح ظرفیت های گیلان، با ابراز خرسندی از افزایش پرورش کرم ابریشم و تولیدات مرتبط در استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۱ میزان تخم نوغان تولید شده در گیلان، زیر ۱۰ هزار جعبه بود که با اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته، این آمار هم اینک به ۵۰ هزار جعبه افزایش یافته است.

دکتر زارع با یادآوری اینکه در سال گذشته ۴۵۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: احیاء واحدهای تولیدی راکد، یکی ار برنامه‌های دولت در گیلان است و در تلاش هستیم طبق هدف‌گذاری‌ صورت گرفته، ۳۰۰ واحد تولیدی دیگر در سال جدید وارد چرخه ‌شوند.

وی با اشاره به کاهش واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها در گیلان، واحدهای تملیک شده تا پایان سال ۱۳۹۸ را ۶۹ واحد ذکر کرد که در پایان سال ۱۳۹۹ به ۵۵ واحد کاهش یافته و استمرار این سیاست را جزو راهبردهای استان در سال جاری عنوان کرد.

استاندار گیلان معدن‌ها را ظرفیتی بالقوه در کشور دانست و بیان داشت: گیلان دارای معادنی غنی است که به رونق اشتغال در استان کمک می‌کند لذا در همین راستا باید معادن راکد و نیمه راکد گیلان فعال شوند.

وی همچنین به هدف‌گذاری صادرات ۷۲۰ میلیون دلاری در گیلان طی امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و موقعیت سوق الجیشی گیلان، نقش مهمی در صادرات به کشورهای حوزه دریای خزر داشته و طی سال گذشته، ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام شد.

 دکتر زارع برنج را جزو محصولات استراتژیک عنوان و با اشاره به جایگاه گیلان در تولید کیفی این محصول، افزایش بهره وری در حوزه تولیدات کشاورزی بویژه برنج را مورد تأکید قرار داد.

وی اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز گیلان را ازجمله طرح هایی عنوان کرد که به تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی کمک می کند.

استاندار گیلان طرح توسعه زراعت چوب را از برنامه های مهم استان ذکر و با اشاره به شناسایی شش هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی در این بخش خاطرنشان کرد: انتظار حمایت بسیج از اجرای این طرح را داریم.

وی با یادآوری دشواری های ناشی از شیوع کرونا در گیلان بویژه در اوایل سال گذشته و در حوزه تولید ماسک و اقلام حفاظتی برای کادر درمان گفت: سپاه و بسیج در تولید و توزیع ماسک نقش آفرینی موثری داشتند و تأکید داریم این همکاری در برنامه های توسعه ای ذکرشده نیز تداوم یابد.

در این جلسه سرهنگ توشه مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور طرح های برنامه ریزی شده، الماسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گزارش هایی از توانمندی های استان و نیز فعالیت های انجام شده برای تحقق شعار سال را بیان کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.