×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اطلاعیه؛ آغاز فصل گرما و محاسبات مصرف و گازبها

به گزارش گیلان پیام،براساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران، برای محاسبه گازبها، سال به دو بخش گرم و سرد تقسیم می شود که فصل گرم از تاریخ ۱۶ فروردین تا پایان ۱۵ آبان ماه و مابقی سال به عنوان فصل سرد در سراسر تعریف می شود.
در فصل گرم سال، طبعاً مصرف گاز کاهش یافته و بر همین اساس تخفیف مبلغ برداشته می شود، لذا هزینه هر مترمکعب گاز از حداقل ۴۱۴ ریال در فصل سرد، مجدداً به حداقل ۱۰۸۱ ریال بازمی‌گردد که بصورت پلکانی متناسب با نوع اقلیم و میزان مصرف در نوسان می باشد. لذا هر اندازه مشترک بهینه تر مصرف نماید مشمول پرداخت مبلغ گاز کمتر و در صورت مصرف بیشتر و با قرار گرفتن در پله های بالاتر، مشمول پرداخت گازبهای بیشتر خواهد شد.
لازم به ذکر است شهرهای استان گیلان به لحاظ آب و هوایی به سه اقلیم تقسیم می شوند که در اقلیم ۱ شهرهای بره سر و جیرنده، در اقلیم ۲ شهرهای پره سر، حویق، دیلمان، شاندرمن، لوشان، لیسار، ماکلوان، ماسال، املش، رانکوه، چوبر، لوشان، رحیم آباد و اسالم و مابقی شهرهای استان گیلان در اقلیم ۳ قرار می گیرند که این اقلیم بندی توسط شرکت ملی گاز ایران با همکاری سازمان هواشناسی کشور تنظیم می شود و در حدود اختیارات شرکت های گاز استانی نمی باشد.
در پایان از همه مشترکین عزیز خواهشمند است با رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف، علاوه بر کاهش هزینه ها، این انرژی پاک را برای نسل های آینده حفظ نمایند.

«جدول اقلیم بندی شهرها ومیزان گازبها در سطح استان گیلان»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.