×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
خیرین عنصر فعال در تامین زیرساخت های آموزشی و توسعه پایدار کشور هستند.

به گزارش گیلان پیام،مهندس علی دقیق مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در این آئین باشکوه با بیان اینکه یکی از مولفه های توسعه پایدار در هر کشوری بدون تردید نظام تعلیم و تربیت در آن کشور است، افزود: این نظام بدون زیر ساخت های آموزشی نمی تواند در توسعه پایدار موثر باشد و خیرین عنصر فعال در تامین این زیرساخت ها و در نهایت توسعه پایدار کشور هستند.
وی با اشاره به اینکه خیرین با درک صحیح و درست از محدودیت منابع مالی دولتی و با هدف ایجاد فرصت برابر آموزش و پرورش برای دانش آموزان وارد میدان شده اند، تصریح نمود: تاریخ بشریت به وفور اقدامات اینچنین انسانی های پاک سرشت را در خود ثبت کرده که با ایثار و از خودگذشتگی اقداماتی ماندگار را برای جامعه بشریت رقم زده اند.
دقیق با اشاره به اینکه اقدامات خیرین در تاریخ جاودانه می شود، ابراز داشت: اهداء زمین برای ساختن مدرسه توسط بانوی سالخورده گیلانی که خود به همراه تنها دخترش در سیاه چادری زندگی کرد، مدرسه سازی خانواده های معظم شهداء که روزی عزیزترین فرد را خود تقدیم آرمان های این نظام نموده و امروز به یاد آنان مدرسه می سازند، خیری که پاداش بازنشستگی خود را عاشقانه برای تامین زیر ساخت های این مزر و بوم تقدیم می کند و موارد بسیار زیادی از این قبیل هرگز در تاریخ فراموش نخواهند شد.
مدیر کل نوسازی مدارس در ادامه با بیان اینکه در کنار خیرین عزیز، نهادهای مقدسی نیز به کمک ما آمده اند، اظهارداشت: بنیاد محترم برکت ۴۸ پروژه با زیربنای بیش از۳۵ هزار متر مربع با ۲۹۱ کلاس را در استان گیلان آغاز نموده و از این تعداد ۴۲ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسیده اند.
وی ضمن تشکر از بنیاد برکت، اظهار امیدواری نمود: ۳۴ پروژه نیز توسط این بنیاد در استان گیلان در سال آتی آغاز خواهد شده است.
دقیق با بیان اینکه استان گیلان از برکات وجودی ۳۲۵خیرمدرسه ساز بهره مند است، ابراز داشت: ۳۳۹ فضای آموزشی با ۱۴۲۵ کلاس با هزینه ای بالغ بر۱۲۱۰میلیارد ریال با زیربنای ۱۵۹ هزار مترمربع توسط این انسانهای آسمانی احداث و تقدیم آینده سازان این خطه از کیان اسلامی شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بنیادی آموزش و پرورش جذب مشارکت خیران در ساخت و ساز و نوسازی مدارس است، بیان داشت: برای رسیدن به این هدف دو پویش آجر به آجر در کشور و همچنین در گیلان راه اندازی شد و استان ما به همت عزیزان خیّر، مسئولین محترم و خانواده بزرگ آموزش و پرورش بسیار موفق عمل کرد.
مدیر کل نوسازی مدارس با بیان اینکه ۴ هزار و ۷۰۰ خیر در استان گیلان در مرحله نخست این طرح، که با شعار « مهر را با محرم آغاز کنیم» ۱۸۵ میلیون تومان اهدا کردند، بیان داشت: ما توانستیم از طریق این احسان برنامه ریزی کنیم تا مدرسه قدیمی شهید الیاس باقری در روستای دهکده قدس کلاچای بازسازی و مرمت شود.
وی در ادامه اذعان داشت: مرحله دوم پویش آجر به آجر با شعار «من مادرم، بچه های ایران فرزند من» ، از اول دی ماه آغاز شده و استان گیلان بسیار خوش درخشید و بالاتر از حد انتظار در این طرح مشارکت کرد و تا کنون از لحاظ تعداد و تعهد خیرین مقام دوم و نسبت به جمعیت دانش آموزی رتبه اول کشور را کسب نمود.
گفتنی است بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور عصر دیروز پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی ربیعی سخنگوی دولت، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ، دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، مهندس جعفری مدیرعامل ، اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، روسای مجامع جامع خیرین و جمعی از خیرین مدرسه ساز برگزار شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.