×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کاردار انگلستان با استاندار گیلان دیدار کرد

استانداری

کاردار انگلستان در کشورمان که برای انجام سفری یک روزه و آشنایی با امکانات ،توانمندی ها و قابلیتهای استان گیلان به رشت سفر کرده است عصر امروز با  حضور در استانداری  گیلان با دکتر نجفی دیدار کرد.به گزارش گیلان پیام، دکتر نجفی در این نشست با اشاره به فضای مناسب بین المللی که بعد از  توافق هسته ای بین ایران و کشورهای  ۱+۵ بوجود آمده است گفت : فضای مثبتی که پس از این توافق ایجاد شده است بستر مناسبی برای همکاری های اقتصادی و تجاری فراهم کرده است.

وی با ابراز خرسندی از سفر کاردار انگلستان به گیلان به عنوان نخستین سفر وی به استانها پس از بازگشایی مجدد سفارت خانه های ایران و انگلستان در تهران و لندن گفت : گیلان به عنوان استانی که توانمندی های منحصر به فردی دارد با تدابیر دولت تدبیر وامید ،فراهم کردن زیرساختهای اصلی گسترش این روابط نظیر تکمیل راه آهن و توسعه بنادر را در دستور کار خود قرارداده است .

استاندار گیلان خاطرنشان کرد :شرایط به وجود آمده پس از توافق هسته‌ای گسترش مناسبات همه‌جانبه با کشورهای مختلف را فراهم میکند و استان گیلان نیز برای بهره بردن از این شرایط جدید برنامه ریزی کرده است.

وی همچنین با اشاره به علاقه مندی استان گیلان در همکاری های مشترک در محیط زیست ،آب وفاضلاب کشاورزی چای وگردشگری گفت :فرصتهای سرمایه گذاری در این بخش ها آماده است وشرکتهای انگلیسی می توانند به شرط انتقال تکنولوژی های نوین در گیلان سرمایه گذاری کنند.

دکتر نجفی به وجود تنها منطقه آزاد دریای خزر و شمال کشور در گیلان اشاره کرد وگفت : انگلستان در مناسبات اقتصادی به گیلان فقط به جمعیت این استان توجه نکند بلکه پیشینه قوی گیلان در ارتباط با کشورهای آسیای میانه ،قفقاز واستانهای جنوبی روسیه با جمعیت بیش از ۳۵۰میلیون نفری را بنگرد.

کاردار انگلستان نیز در این دیدار با اعلام آمادگی شرکتهای انگلیسی برای توسعه مناسبات با طرفهای تجاری در گیلان گفت :انگلستان قصد دارد ارتباط خود را با ایران نزدیکتر کند و شناخت بیشتر از توانمندیهای استانها ابزاری مناسب برای این  هدف است.

جی شارما تاکید کرد : در همین زمینه پس از ارتقا سطح مناسبات دیپلماتیک بین انگلستان و جمهوری اسلامی ایران، گیلان اولین استانی است که به آن سفر میکنم ./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.