×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۴ پروژه ملی و زیربنایی شرکت برق گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید

به گزارش گیلان پیام،بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در این آیین گفت: در سال جاری اتمام و افتتاح ۷ پروژه عمرانی و زیربنایی در شرکت برق گیلان هدفگذاری شد که به شکر خدا تمامی این پروژه ها به ثمر نشست و تقدیم مردم شریف استان گیلان شد.
وی افزود: افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، تحریم های ظالمانه همیشگی دشمنان اسلام و ایران و نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت ها کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بود که توسط کارکنان سختکوش شرکت برق گیلان انجام شد و مشکلات مختلف و متعدد نتوانست خللی در عزم و اراده جدی و جهادی خادمان ملت شریف ایران ایجاد کند.
داراب زاده گفت: استان گیلان از لحاظ برخورداری از مواهب خدادادی، شرایط ویژه، ممتاز و استثنایی در زمینه انرژی بادی و خورشیدی دارد و اگر بتوانیم از تمامی ظرفیت استان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنیم، به اندازه تولید فعلی استان از نیروگاه های با سوخت فسیلی ، خواهیم توانست از انرژی های نو و تجدیدپذیر تولید انرژی برق داشته باشیم.
وی افزود: انشا ا… با مساعدت های مقام عالی وزارت نیرو بتوانیم بستر لازم برای بهره وری از نعمت باد و نور خورشید در استان گیلان در راستای تولید انرژی برق را با این نگاه که تولید انرژی پاک نیاز امروز و ضرورت فردا است را فراهم کنیم.
ارسلان زارع استاندار استان گیلان در آیین افتتاح و بهره برداری از ۴ پروژه ملی و زیربنایی شرکت برق منطقه ای گیلان گفت:
صنعت برق به عنوان صنعتی زیرساختی و استراتژیک، نقش مهمی در پیشرفت و توسعه جوامع امروزی و کشورهای در حال توسعه دارد به گونه ای که امروزه بدون حضور انرژی برق عملاً نمی توان چشم اندازی برای رشد و شکوفایی کشورها متصور بود .
وی افزود: درحال حاضر سهم تولید نیروگاههای استان گیلان حدود ۲۸۵۴ مگاوات است که در تیر ماه سال جاری اوج مصرف استان ۱۹۴۵ مگاوات بود و مازاد این انرژی تولیدی از طریق شبکه سراسری به استانهای همجوار مبادله می گردد . البته نیاز مصرف استان در همین تیر ماه ۲۱۷۰ مگاوات بوده که تفاوت این رقم با عدد مصرفی استان را مردم عزیز و همچنین صنایع با برنامه های مدیریت مصرف کنترل کردند و برق منطقه ای استان از این حیث برای پنجمین سال متوالی رتبه برتر در بحث مدیریت مصرف را کسب کرده است. استاندار گیلان گفت:
با توجه به رشد تکنولوژی و افزایش روز افزون بکارگیری لوازم الکتریکی و برقی ، توسعه شبکه هم صورت گرفته ، اگر چه استان گیلان با توجه به گردش پذیر بودن و مهاجرت از سایر استانها نیازمند توسعه زیر ساخت ها و نگاه ویژه وزارت محترم نیرو و شرکت محترم توانیر است. برهمین اساس در طول دولت های یازدهم و دوازدهم :
دربخش انتقال ۱۳۰۳/۷ کیلومتر مدار طول خطوط و ۳۵۶۰ مگاولت آمپر ظرفیت پست ها بود که با رشد ۴/۰۱ و ۲۲/۶۱ درصد طول خطوط به ۱۳۵۶/۷ و ظرفیت پست ها به ۴۳۶۵ مگاولت آمپر رسید.
وی افزود: همچنین دربخش فوق توزیع، طول خطوط با افزایش ۲/۳۷ درصدی و ظرفیت پست ها با افزایش ۴۶/۹۱ درصدی نسبت به ابتدای سال ۹۲ به ترتیب به حدود ۱۵۰۷ کیلومتر مدار و ۳۴۳۵/۵ مگاولت آمپر رسید.
برهمین اساس طی دولت های یازدهم و دوازدهم ۱۴ پروژه که از قبل از این دولت آغاز شده بود تکمیل و به بهره برداری رسید همچنین ۲۷ پروژه در این مدت آغاز و به بهره برداری رسید. ضمن اینکه ۱۴ پروژه دیگر نیز آغاز شده که روند اجرای آنها از پیشرفت مناسبی برخوردار است .
زارع گفت: در مجموع در طول دولت های یازدهم و دوازدهم ۴۱ پروژه به ارزش روز ۱۰۹۰ میلیارد تومان به پایان رسیده و ۱۴ پروژه با ارزش ۷۹۶ میلیارد تومان درحال انجام است.
درحال حاضر هم مهمترین پروژه ای که دراستان گیلان توسط شرکت برق منطقه ای در حال اجرا است و نقش مهمی در پایداری شبکه به ویژه مرکز استان و همچنین تا حدودی معضل حبس تولید استان را حل می کند پروژه احداث پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت غرب رشت و خط چهارمداره مختلط رشت شمالی پره سر ، انزلی است که امیدواریم با مساعدت وزیر محترم نیرو و تامین منابع مالی آن در آینده نزدیک افتتاح گردد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.