×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
باید قدر خدمت به مردم بزرگ گیلان، دانسته شود / عملکرد ضعیف مدیران به وزرای مربوطه انعکاس می‌یابد / پیگیری پرونده‌های مرتبط با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، تا آخرین روز سال ادامه داشته باشد/ فرآیند نظارت و پایش برای ایجاد اشتغال واقعی، با دقت انجام گیرد

به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان زارع در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: نسبت به عملکرد برخی بانک ها ، انتقاد دارم و لازم است دقت کافی برای آنکه بدانیم به چه مردم بزرگی خدمت می کنیم، صورت گیرد.
وی با بیان اینکه بر مبنای تأکیدات رهبر معظم انقلاب، راه ایستادگی و مقاومت در مقابل همه دشمنی ها و فشارهای دولت های استکباری، اتکاء به تولید داخل و استفاده از ظرفیت های داخلی حول محور سیاست های اقتصاد مقاومتی است، افزود: با نامگذاری سال جاری تحت عنوان شعار جهش تولید، برای جذب فراتر از سهمیه های ابلاغی دستگاه های اجرایی و منابع تسهیلاتی کارگروه های مختلف هم عهد شدیم و موضوعات تولید، اشتغال و اقتصاد محور برنامه ها قرار گرفت.
استاندار گیلان با تأکید براینکه باید پشتکار و پیگیری ها تا آخرین روز سال برای دستیابی به اهداف تعیین شده و نتایج مطلوب استمرار داشته باشد، گفت: پرداخت تسهیلات جهش و رونق تولید، نهادهای حمایتی، منابع روستایی و عشایری و کرونا باید با قوت و جدیت همچنان در دستور کار باشد چراکه مدت زمان باقیمانده تا پایان سال، برای حفظ رتبه های برتر گیلان موثر است.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان اعتبار ابلاغی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد را ۲۳۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: با جذب منابع بیشتر در این بخش تا زمان حاضر نسبت تسهیلات پرداختی ۱۲۲ درصد به مبلغ ۲۸۱ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه ۷۵ طرح اقتصادی دیگر از محل تبصره ۱۸ به مبلغ ۸۸۹ میلیارد ریال در حال بررسی است، تأکید کرد که در روند پرداخت تسهیلات شتاب صورت گیرد.
دکتر زارع به گزارش ارائه شده درخصوص سیاست های فعال بازار کار و نیز جایگاه دوم گیلان در اجرای طرح کارورزی از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ۹۶۴ فارغ التحصیل در بنگاه های اقتصادی استان جذب شدند و ۲۰۰ نفر دیگر در شرف شروع به کار هستند که باید تا پایان سال محقق شود.
وی همچنین به جذب ۶۲ درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی و ضرورت اهتمام دستگاه های اجرایی برای پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: باتوجه به فراهم بودن بستر پرداخت تسهیلات از این محل، انتظار می رود تا پایان سال جاری شاهد تحقق پرداخت ۱۰۰ درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی باشیم.
وی جایگاه گیلان در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری را رتبه پنجم کشوری عنوان کرد و گفت: از منابع این بخش ۳۹۱ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد اعتبارات جذب و پرداخت شده و در روزهای باقیمانده تا پایان سال امکان تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های پیش بینی شده این حوزه نیز دست یافتنی است.
استاندار گیلان ایجاد اشتغال، توسعه، ارتقاء سطح معیشت و درآمد خانوارها را از اهداف پرداخت تسهیلات از منابع مختلف دانست و افزود: اگرچه بررسی تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی شاخص خوبی برای راستی آزمایی تحقق اشتغال است ، اما پرداخت حقوق و میزان دریافتی ها بسیار مهم بوده و براین مبنا باید فرآیند نظارت، پایش و رصد با دقت انجام گیرد تا شغل واقعی ایجاد شده باشد.
وی استفاده روستاییان از حمایت های صورت گرفته دولت در خصوص بیمه روستایی و عشایری با پرداخت یارانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: از ظرفیت اطلاع رسانی صدا و سیما و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران برای ترغیب روستاییان بهره گیری شود.
وی با ابراز خرسندی از تحقق هدفگذاری کارگروه اشتغال، ایجاد شغل برای جوانان تحصیلکرده استان و اثرگذاری در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گیلان، از تلاش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیرخانه، معاونت اقتصادی استانداری، دستگاه های اجرایی و فرمانداران قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در ایام پیش رو شاهد افزایش میزان اشتغال در استان باشیم.
در این جلسه گزارش آخرین وضعیت جذب تسهیلات تبصره ۱۸، میزان اجرای سیاست های فعال بازار کار در استان، وضعیت جذب تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری و تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا ارائه شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.