×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ادعای وزیر خارجه عربستان: ایرانی ها نباید از حادثه حج بهره برداری سیاسی کنند

وزیر خارجه عربستان عادل جبیر مدعی شد در صورتی که در حادثه منا خطایی رخ داده باشد، افراد خاطی مجازات خواهند شد.به گزارش گیلان پیام به نقل از بی بی سی، “عادل جبیر،” وزیر خارجه عربستان مدعی شد ایران نباید از حادثه رخ داده در حج بهره برداری سیاسی کند.

وزیر خارجه سعودی مدعی شد: بهتر است ایرانی ها تا زمانی که افرادی در حال انجام مهمترین مراسم دینی شان، یعنی انجام مناسک حج هستند، از این حادثه بهره برداری سیاسی نکنند.

وی در ادامه مدعی شد: ما چیزی را مخفی نمی کنیم؛ در صورتی که خطایی رخ داده باشد، افرادی که مرتکب آن شدند مجازات خواهند شد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: تکرار می کنم، زمان برای بهره برداری سیاسی مناسب نیست. وی در ادعایی توهین آمیز نیز گفت: امیدوارم سران ایران عقلانیت به خرج داده و منتظر نتایج تحقیقات بمانند.

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهان انجام تحقیقاتی درباره حادثه روز پنج شنبه منا شد. رئیس جمهور همچنین واقعه منا را که تا کنون در آن ۱۳۶ ایرانی جان خود را از دست دادند، جانگداز توصیف کرد.

همچنین ” عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ،” مفتی اعظم عربستان در اظهاراتی شگفت انگیز مدعی شد مقامات کشورش در این حادثه مسئول نیستند. وی گفت: این حادثه بر اثر قضا و قدر بوده است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.