×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
پروژه هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی در ۷ تقاطع شهر رشت اجرایی می‌شود

به گزارش گیلان پیام،سید محمد احمدی شهردار رشت روز چهارشنبه ۲۹ بهمن در جلسه شورای راهبری ترافیک استان گیلان ارتقای تجهیزات ترافیکی را از جمله ملزومات یک شهر توسعه‌یافته ذکر کرد و اظهار داشت: اجرای پروژه هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی در ۷ تقاطع شهر رشت از هفته آینده آغاز می‌شود.
شهردار رشت با بیان اینکه رشت از لحاظ تجهیزات ترافیکی و ابزارهای مربوطه با کمبودهای اساسی مواجه است توجه ویژه در امر ترافیک را از ضروریات یک شهر خواند و عنوان کرد: برای برون رفت از این مشکل باید عزمی جدی داشته باشیم از سوی دیگر دستگاه‌ها هم باید با عزمی جدی به پلیس کمک کنند.
سید محمد احمدی ضمن برشمردن عملکرد ۱۰ ماهه شهرداری رشت در حوزه ترافیکی یادآور شد: علی رغم اقدامات صورت گرفته به اعتقاد من این اقدامات کافی نیست و باید با برنامه ریزی بهتر تلاش بیشتری صورت بگیرد.
شهردا رشت با تشریح برنامه های سال آینده شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری افزود: آنچه که امروز شهر رشت به آن نیاز دارد و چندین بار استاندار محترم گیلان هم به آن تاکید داشتند بازگشایی و احداث خیابان‌های جدید است که عزم آن به شکل جدی در شهرداری رشت وجود دارد.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه امر بازگشایی خیابان‌ها در شهر رشت علی‌رغم تمام تلاش‌های حوزه معاونت عمرانی به کندی در حال انجام است تصریح کرد: دستگاه‌ها به شدت نسبت به دستورالعمل‌های خود مصر هستند و اراده‌ و تصمیمی برای همکاری با نه فقط مدیریت شهری بلکه مدیریت استان ندارند.
سید محمد احمدی با بیان اینکه تا راه‌اندازی قطار شهری، تراموا و مترو باید برای حل و فصل مشکلات ترافیکی شهر روی روش‌هایی مانند بازگشایی خیابان‌ها تمرکز کنیم افزود: امیدواریم استانداری گیلان در این زمینه به شهرداری کمک کند تا برخی از پروژه‌های بازگشایی مانند پروژه رینگ ۹۰ متری و بازگشایی خیابان امام علی(ع) زودتر انجام شود.
وی به اجرای پروژه‌های عمرانی شهر رشت از طریق مدل‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت منابع مالی و اعتبارات شهرداری و استان اجرای چنین روش‌هایی در دستور کار قرار گرفت.
شهردار رشت در مورد قرارداد عملیات خرید و اجرای هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی هم مواردی ذکر کرد و یادآور شد: این قرارداد را شهرداری رشت تقریبا در ۱۸ بهمن امسال منعقد کرد و انتظار داریم روند اجرایی آن از هفته آینده شروع شود.
احمدی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی در ۷ تقاطع شهر رشت اجرایی می‌شود اذعان کرد: امیدواریم با افزایش ۲۵ درصد از قرارداد بتوانیم تقاطع‌های بیشتری از شهر رشت نظیر چهار راه پرستار، خیابان حافظ، خیابان ملت، میدان دفاع مقدس، سه راه گلباغ نماز و دیلمان را با این تجهیزات پوشش بدهیم.
وی نصب دوربین‌های ثبت تخلف و دوربین‌های نظارتی را هم در شهر رشت ضروری دانست و با بیان اینکه تعداد دوربین‌های نظارتی رشت بسیار کم است اضافه کرد: در حال حاضر ۴۲ دستگاه دوربین در شهر رشت نصب شده که ۳۵ عدد آن دوربین نظارتی و ۷ عدد آن دوربین ثبت تخلفات است.
شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری در سال ۹۷ قراردادی با شرکت فناپ تلکام به صورت مشارکتی-سرمایه‌گذاری برای تحویل ۱۱۰ دوربین شامل ۷۷ دوربین نظارتی و ۳۳ دوربین ثبت تخلف منعقد کرده است افزود: این شرکت از مرداد ۹۸ عملیات اجرایی نصب دوربین‌ها را آغاز نمود که بعد از آن به جهت شیوع ویروس کرونا حدود ۵ ماه درخواست تنفس کرد.
سید محمد احمدی با بیان اینکه تا به امروز از ۷۷ دوربین نظارتی حدود ۳۴ دوربین آماده و دکل‌های آن هم نصب شده است خاطرنشان کرد: در بخش دوربین‌های ثبت تخلفات هم همه ۳۳ دوربین ثبت تخلف که جزو تعهدات شرکت فناپ تلکام بود نصب شده‌ است.
وی همراهی و کمک شرکت توزیع برق برای برق‌دار کردن دکل‌ها و راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی نصب شده را خواستار شد و گفت: شهرداری سعی داشت تا در روز ۲۲ بهمن دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات شهر را راه‌اندازی کند که به دلیل برخی موارد یاد شده این امر میسر نشد اما تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال این امر محقق شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.