×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۵۲طرح گازرسانی در گیلان به بهره برداری رسید

آئین بهره برداری از ۵۲ طرح گازرسانی در استان گیلان با حضور استاندار گیلان از طریق ارتباط ویدئویی با ۶ شهرستان در شرکت گاز استان گیلان برگزار شد.
به گزارش گیلان پیام، ارسلان زارع استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان گازرسانی به ۲۳ روستا و ۲۹ واحد صنعتی استان اظهار داشت: بسیار مفتخریم که در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاخص بهره مندی خانوارهای روستایی گیلان از نعمت گاز به ۹۶ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: رفع محرومیت از مهم ترین اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود که بحمدالله با تلاش مدیریت و پرسنل خدوم شرکت گاز، همکاری سازمان های مرتبط و همراهی و مشارکت مردم شریف استان محقق شده است.
استاندار گیلان بیان کرد: گاز علاوه بر تسهیل زندگی و افزایش رفاه اجتماعی، گامی موثر درجهت توسعه و آبادانی استان و همچنین موجب حفاظت از محیط زیست شده است.
ارسلان زارع در پایان با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زمینه گازرسانی گسترده به شهرها و روستاهای استان بویژه در دولت تدبیر و امید بر ادامه این روند و گازدار شدن روستاهای باقیمانده تأکید کرد.
همچنین در ابتدای این مراسم حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با قدردانی از همه نهادها و سازمان های همکار در امر گازرسانی به روستاهای استان، اظهار داشت: با رسیدن گرمای گاز به ۲۳ روستای صعب العبور و کوهستانی با جمعیت یک هزار و ۳۰۰ خانوار در دهه فجر امسال، مجموع مشترکین گاز طبیعی در گیلان به بیش از یک میلیون و ۱۲۷ هزار مشترک افزایش یافته است.
وی با اعلام این خبر گفت: برای گازرسانی به این ۲۳ روستا در شهرستان های رودسر، سیاهکل، لنگرود، املش، رودبار و لاهیجان در مجموع بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
حسین اکبر اظهار داشت: هم اکنون ۹۹٫۹۷ درصد خانوارهای شهری و بالغ بر ۹۶ درصد خانوارهای روستایی گیلان بهره مند از گاز طبیعی هستند و با متوسط برخورداری گاز ۹۸ درصدی، گیلان یکی از استان های پیشتاز در امر گازرسانی در کشور می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به توجه ویژه دولت محترم بر برخورداری همه آحاد جامعه از نعمت گاز طبیعی، بیان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون با بهره گیری از اعتبارات و مجوزهای لازم، یک هزار و ۱۴ روستای گیلان با هزینه ای بالغ بر ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بهره مند از گاز طبیعی شده اند.
وی نقش گاز را در توسعه کسب و کار و آبادانی استان کلیدی دانست و اظهار داشت: در دهه فجر سال جاری با دریافت مجوزهای لازم و هماهنگی نهادهای مرتبط، ۲۹ واحد صنعتی با هزینه ای بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال و حجم جایگزینی ۸ هزار مترمکعب بر ساعت به بهره برداری می رسد.
مهندس اکبر در خاتمه گفت: در کنار گازرسانی به مناطق باقیمانده، حفظ پایداری جریان گاز مشترکین از مهم ترین اهداف شرکت گاز می باشد و استمرار جریان گاز بویژه در جریان بارش برف در سال های گذشته نشان از تحقق این هدف مهم دارد.
در ادامه محمد رنجبر فرماندار املش از طریق ارتباط ویدئویی با قدردانی از گازرسانی گسترده به روستاهای املش اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید شاخص برخورداری گاز روستایی املش با افزایشی چشمگیر به ۹۲ درصد رسیده است که این مهم با همت و تلاش مدیریت و پرسنل شرکت گاز و همراهی سایر نهادهای مرتبط میسر شده است.
وی در خاتمه از شرکت گاز بجهت گازرسانی گسترده به سراسر شهرستان تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود تا در سایه وحدت و همدلی، خدمات بیشتری به مردم شریف ارائه گردد.
در پایان این مراسم، طرح گازرسانی به ۲۳ روستای صعب العبور و کوهستانی و ۲۹ واحد صنعتی به بهره برداری رسید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.