×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استفاده از ماسک در گیلان به حداقل‌ رسیده است/ وخامت حال نیمی از بیماران کرونایی بستری در ICU های گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عدم تمکین مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله ماسک انتقاد کرد و گفت: حال نیمی از بیماران مبتلا به کرونا وخیم است. انتظار داریم مردم بیشتر رعایت کنند.
به گزارش گیلان پیام،دکتر ارسلان سالاری ؛ در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۵ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
وی با بیان اینکه ۸۴ بیمار کرونایی در بخش ICU بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد، متاسفانه حال ۴۳ بیمار مبتلابه کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ، وخیم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جان باختن روزانه تعدادی از مبتلایان به کرونا در گیلان ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه خیز مجدد بیماری کرونا هم به‌صورت سرپایی و هم به‌صورت بستری در گیلان در حال شکل‌گیری است.
دکتر سالاری با اعلام اینکه هفت شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند، گفت: دو شهرستان شفت و املش مجددا در وضعیت زرد قرار گرفته اند و مابقی شهرستان‌های استان نیز همچنان زرد هستند.
وی با بیان اینکه تعداد شهرهای نارنجی در گیلان در حال افزایش است، گفت: این وضعیت نشان می‌دهد مردم از حداقل پروتکل‌های بهداشتی نیز تمکین نمی‌کنند و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات، اصناف، بازار و سایر اماکن به حداقل‌ رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم مشارکت همه‌جانبه در جهت کنترل بیماری کرونا، تأکید کرد و گفت: کنترل بیماری کرونا در شرایط فعلی، منحصراً در دست مردم است و تنها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن از بستری و نهایتاً جان باختن هم‌وطنانمان جلوگیری کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.