×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
به منظور ذبح اسلامی و بهداشتی در عید قربان؛  کشتارگاه صنعتی رشت به صورت رایگان به شهروندان خدمات رسانی می کند

Eid Ghourban 92

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تمهیدات لازم برای عرضه دام زنده در آستانه عید قربان و همکاری کشتارگاه صنعتی برای ذبح رایگان دام در رشت خبر داد.به گزارش گیلان پیام،به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ مجید زیرک با اشاره به عرضه دام زنده در آستانه عید قربان افزود: دو مکان با همکاری شهرداری رشت و پنج مکان با همکاری اصناف و اتحادیه قصابان رشت در شهرستان رشت برای استقرار عرضه کنندگان دام زنده جانمایی شده است.
وی مکان های تعیین شده توسط شهرداری برای عرضه دام زنده را در جاده تهران، جنب باغ رضوان با ۳۰ غرفه و جاده جیرده با ۱۴۰ غرفه عنوان و اضافه کرد: مکان های عرضه دام زنده توسط اصناف در کیلومتر یک جاده جیرده، دو مکان در پاچ کنار انتهای پیرکلاچای، جاده سراوان به فومن جنب کشتارگاه صنعتی رشت و جاده کوچصفهان روبروی سه راه جعفرآباد است.
وی تصریح کرد: به منظور رعایت موازین شرعی در ذبح اسلامی و رعایت اصول بهداشتی کشتارگاه صنعتی رشت آمادگی دارد بصورت رایگان نسبت به ذبح قربانی و بسته بندی آن ها با شهروندان همکاری کند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با تاکید بر لزوم استقرار عرضه کنندگان دام زنده در اماکن یاد شده تصریح کرد : عرضه دام زنده و کشتار آن در سطح شهر ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
وی با اشاره به اتمام مراحل ساخت میدان دام جنب کشتارگاه صنعتی استان و ساماندهی مراکز عرضه دام زنده گفت: از ابتدای سال آینده تمامی فروشندگان دام زنده در رشت می بایست در این مکان استقرار یابند در غیر اینصورت صدور و تمدید پروانه کسب برای متقاضیان امکان پذیر نخواهد بود.
زیرک از انجام گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف مرکز استان، مرکز بهداشت، محیط زیست، نیروی انتظامی و دامپزشکی در عید قربان خبر داد و تصریح کرد: شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم استقرار فروشندگان دام زنده در مکان های تعیین شده، عدم رعایت موازین ذبح بهداشتی و اسلامی می توانند با سامانه ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا شماره تلفن ۳۳۱۲۵۴۴۴ اتاق اصناف شهرستان رشت تماس بگیرند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.