×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
روحیه و کار جهادی راه نجات از مشکلات/ تاکید بر نظم و انضباط مالی و اداری و پرهیز از اتلاف منابع شهرداری

شهردار رشت در جلسه شورای اداری شهرداری رشت به ضرورت نظم و انضباط مالی و اداری و پرهیز از اتلاف منابع شهرداری تاکید کرد.
به گزارش گیلان پیام ، نخستین جلسه شورای اداری شهرداری رشت با حضور سید محمد احمدی شهردار رشت، احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی رشت و مدیران ستادی شهرداری رشت در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد.

شهردار رشت: تاکید بر رفتار مناسب با مردم/ نباید در خدمت تبعیض قائل شویم

شهردار رشت در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه همه ما اعضای یک مجموعه هستیم اظهار کرد: از امروز به عنوان یک همکار، دوست و برادر در خدمت شما مدیران،کارکنان و مردم شهرم هستم تا با مشارکت یکدیگر کار و خدمت کرده و بتوانیم انتظارات را برآورده سازیم.

وی تصریح کرد: امروز دور هم جمع شده ایم تا با شما مدیران و همکاران شهرداری میثاق ببندیم و هم قسم شویم برای خدمت رسانی لحظه ای دریغ نکنیم.

احمدی با تاکید بر اینکه باید ما اعضای مجموعه شهرداری باید خود به فکر حل مشکلات باشیم بیان داشت: ما اعضای مجموعه شهرداری باید برای آبادانی شهر تلاش کنیم و امروزه محور توسعه براساس نسخه محلی صورت می گیرد.

وی همچنین از زحمات سرپرست شهرداری رشت و شهرداران گذشته رشت قدردانی کرد و افزود: همه شهرداران برای توسعه و آبادانی شهر تلاش کردند.

این مسئول با اشاره ضرورت تدوین استراتژی مشخص و نقشه راه مناسب اظهار داشت: باید کلیه اقدامات با برنامه ریزی مدون و مشخص و نظام پیگیری مناسب دنبال شود.

شهردار رشت به ضرورت رفتار مناسب با مردم تاکید کرد و یادآور شد: نباید در خدمت به مردم تبعیض قائل شویم و بایدروند پیگیری امورات مردم در تسریع شود.

مدیریت منفعلانه آفت است/ مدیران نسبت به عملکرد زیرمجموعه خود نظارت کنند

احمدی با اشاره به اینکه مدیریت منفعلانه یک آفت است تصریح کرد: بدترین نوع مدیریت، مدیریت منفعلانه است و مدیریت منفعلانه دوام نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مدیران باید احساس مسئولیت کرده و نسبت به عملکرد زیر مجموعه خود نظارت و آگاهی داشته باشند.

روحیه و کار جهادی راه نجات از مشکلات

شهردار رشت با اشاره به اینکه باید نسبت به یکدیگر احساس تکلیف کنیم مطرح کرد: همه با یکدیگر برادر هستیم و نباید از لغزش دیگری خوشحال شویم و باید دست یکدیگر را بگیریم.

احمدی راه نجات از مشکلات و وضعیت فعلی را روحیه و کار جهادی دانست و افزود: شهرداری به کار اتوکشیده و فانتزی نیاز ندارد و باید مدیران حضور میدانی و عملیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جلسات مدیران شهرداری نباید در ساعات اداری برگزار شود گفت: جلسات مدیران شهرداری در عصر برگزار شود و برگزاری جلسات با حوزه دفتر شهردار هماهنگ گردد.

تاکید بر نظم و انضباط مالی و پرهیز از اسراف منابع شهرداری

شهردار رشت به ضرورت نظم و انضباط مالی و اداری در مجموعه شهرداری تاکید کرد و افزود: باید منابع شهرداری به درستی مصرف شود و از اتلاف و هدر رفت منابع پرهیز شود.

احمدی به ضرورت نظام پیگیری در شهرداری اشاره کرد و گفت: به شدت مطالبه گر هستم و باید روحیه مطالبه گری داشته باشیم.

وی همچنین به ضرورت ارتباط و تعامل مناسب مدیران شهرداری با اعضای شورای اسلامی رشت تاکید کرد و افزود: اعضای شورا منتخبان مردم به عنوان ولی نعمت ما هستند و مردم ۱۱ عضو را انتخاب کرده اند تا بر عملکرد ما اعضای مجموعه شهرداری نظارت کنند و باید در سایه تعامل و همدلی کارها را انجام دهیم.

شهردار رشت با تاکید بر رعایت ساختار و سلسله مراتب اداری اظهار کرد: باید مدیران زیرمجموعه مناطق و سازمان ها با معاونت حوزه مربوطه در مرکز هماهنگ باشند.

توجه به کارشناسان شهرداری و چرخش نخبگان

احمدی اذعان داشت: باید به بدنه کارشناسان در شهرداری اهمیت دهیم و تلاش می کنم چرخش نخبگان در بدنه شهرداری رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نگاه ها به حوزه خدمات شهری شهرداری است گفت: همه باید حوزه های خدمات شهر کمک کنند.

شهردار رشت همچنین در ادامه به واحدهای مختلف شهرداری توصیه های لازم را داد و خواستار پیگیری و نظارت بیشتر از سوی مدیران شهرداری شد.

احمدی هوشمندسازی و ممیزی املاک را از مطالبات جدی خود در شهرداری عنوان کرد.

آسفالت نباید سفارشی انجام شود

وی با تاکید بر اینکه هیچ توصیه ای برای آسفالت قابل قبول نیست بیان کرد: آسفالت نباید سفارشی انجام شود و نباید در اجرای آسفالت تبعیض قائل شویم.

شهردار رشت ادامه داد: مناطق و سازمان عمران شهرداری با برنامه ریزی روکش آسفالت را انجام دهند و به همه نگاه یکسان کنند.

احمدی با اشاره به اینکه دستگاه های حفار موظفند برنامه ده ساله خود را به شهرداری ارائه کنند مطرح کرد: در صورت عدم ارائه برنامه ده ساله شهرداری مجوز حفاری را صادر نخواهد کرد.

وی تکریم ارباب رجوع را از مطالبات جدی خود عنوان کرد و گفت: باید با رفتار مناسبت با مردم برخورد کنیم.

شهردار رشت تاکید کرد: نباید به مدیران اسبق شهرداری بی حرمتی و بی احترامی شود ومسئولیت یک امانت است و باید احترام یکدیگر حفظ شود.

وی به رعایت نظم و انضباط از سوی مدیران تاکید کرد و یادآور شد: مدیران از پشت میزنشینی خارج شوند و با حضور میدانی و عملیاتی به دنبال کسب درآمد و خدمت بروند.

پرداخت های مالی عادلانه انجام شود

احمدی تصریح کرد: پرداخت های مالی براساس اصل عدالت صورت گیرد و نباید نگاه تبعیضی داشته باشیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه به مشورت معتقدم خاطرنشان کرد: نگاه من نگاه مشورتی است.

رئیس شورای اسلامی رشت: با شناخت به آقای احمدی رای دادم/ شهردار رشت فردی متخصص،سالم و خستگی ناپذیر است

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی رشت در این جلسه با تبریک انتخاب شهردار رشت و قدردانی از زحمات سرپرست شهرداری رشت اظهار کرد: باید همه آقای احمدی را در مسئولیت جدید همراهی کنند.

رئیس شورای اسلامی رشت تصریح کرد: در شورای پنجم در روند انتخاب های شهرداران به آقایان نصرتی و حاج محمدی رای دادم ولی رای من به آقای احمدی دلی بود و با شناخت به ایشان رای دادم.

وی شهردار رشت را فردی متخصص، باتجربه، سالم و خستگی ناپذیر عنوان کرد و افزود: آقای احمدی شهرداری را به خوبی می شناسد و با توجه به اینکه خود تجربه فرمانداری و شهرداری را دارم معتقدم یک فرماندار می تواند در شهرداری موفق باشد.

رمضانپور خواستار انتخاب تیم کاری شهردار رشت در اسرع وقت شد و تاکید کرد: کارآمدترین و سالم ترین افراد در حوزه های مدیریتی انتخاب شوند.

رئیس شورای اسلامی رشت نواحی شهرداری را بازوان شهرداری و مناطق عنوان کرد و گفت: خالص ترین افراد در مسئولیت های نواحی شهرداری انتخاب شوند.

وی همچنین با اشاره به برگزار ی جلسات در ساعات غیر اداری گفت: در شورا کتبا ابلاغ کردم جلسات کمیسیون در خارج از ساعات اداری برگزار شود اما گاهی مواقع این موضوع اجتناب ناپذیر است.

رمضانپور نرگسی با اشاره به سابقه خود به عنوان شهردار رشت اظهار کرد: بسیاری از شهرک ها و معابر در زمان من شکل گرفت و هیچ گاه تفکر سیاسی خود را در حوزه اجرایی دخالت ندادم.

رئیس شورای اسلامی رشت اذعان داشت: سازمان های شهرداری مسئولیت سیاست گذاری و مناطق شهرداری حوزه اجرایی را بر عهده گیرند و تفویض اختیار به مدیران مناطق داده شود.

ضرورت توجه و توزیع منابع در مناطق کم برخوردار

وی همچنین به ضرورت توجه ویژه و توزیع منابع در مناطق کم برخوردار تاکید کرد و افزود: باید توزیع منابع در مناطق مختلف رشت عادلانه صورت گیرد.

رمضانپور نرگسی همچنین خواستار رسیدگی و جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه و خلاف ساختمانی شد.

ناصر عطایی سرپرست پیشین شهرداری و معاون مالی،اقتصادی شهرداری رشت با قدردانی از همراهی های مدیران و کارکنان شهرداری در دوران سرپرستی خویش گفت: باید با همدلی و اتحاد یکدگیر شهرداری را به بهترین جایگاه برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید منتظر وقوع معجزه باشیم مطرح کرد: معجزه شهرداری مدیران و کارکنان شهرداری هستند و اگر در کنار هم باشیم می توانیم اتفاقات خوب را رقم بزنیم.

در انتهای جلسه نیز لوحی سپاس با امضای مدیران شهرداری رشت برای قدردانی از زحمات سرپرست شهرداری رشت به وی اهدا شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.